+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Kurkum 1 kg, mahe

partii *

Vaata parim enne kuupäeva!

Tootekood: 71301000
23,50 €

Säilitada: kuivas ja jahedas (kuni +20 °C)
100 g toodet sisaldab keskmiselt:
Energiasisaldus 1501 kJ/ 359 kcal;
rasvad 9,9 g, millest küllastunud rasvhapped 2,9 g;
süsivesikud 58,2 g, millest suhkrud 3 g; valgud 7,8 g; sool 0,095 g

Kollajuure kuivatatud risoomist tehtud pulber on tuntud ka kui India safran, kuid sarnasus on peamiselt värvis – mõlemad on sügavkollased-oranžid. 

Kurkumit ja ingverit on sageli võrreldud ning sarnasused pole juhuslikud. Kurkum, ingver ja ka kardemon kuuluvad kõik samasse taimeperekonda: ingverilsed.

Kasutamine toidus

Kurkumi maitse on väga põnev, meenutades veidi pipart, olles mõru, aga soe ja mahe, midagi ingveri ja apelsini vahepealset.

Kuigi kurkumit on müügil ka supermarketites, soovitavad teadlased kasutamisel eelistada mahedat kurkumit – siis on lootust, et kasulikud ained ka tegelikult organismi jõuavad. Kurkumi värv võib lähtuvalt sordist ja kasvukohast erineda, seega see iseenesest ei ole kvaliteedi näitaja.

Kasutamisel ole ettevaatlik, sest kurkumi kollane värv jätab plekid. Püsivate plekkide vältimiseks loputa kokku saanud ala seebi ja veega. Käte kaitsmiseks võib mõelda kinnaste kandmisele. Kurkumi pulbrit võiks säilitada kuivas, jahedas ja päevavalguse eest kaitstuna.

Oluline on eristada kurkumit karrist. Karri on väga üldine nimetus vürtsisegule, mis võib koosneda näiteks kurkumist, koriandrist, ingverist, kardemonist, köömnetest, kaneelist ja nelgist, aga sellele võib olla lisatud näiteks muskaatõis ja lambaläätsi. Alati võid ju teha oma ka isikliku karrisegu, sinepit, võiet või määrdeid.

Paljudele inimestele meeldib kurkumit lisada suppidele, salatitele ja marinaadidele. Ka salatikaste saab kauni kuldse tooni, kui seda kurkumiga täiendada. Kurkumist saab valmistada toonikut, koos mandlipiimaga valmistada kuldset piima, munasalatile lisades saab muna veelgi kaunima kollase värvi või valmista õhtusöök riisist, millele lisa rosinaid, india pähkleid, köömneid, kurkumit ja koriandrit.

Proovi kurkumit lisada näiteks praetud õuntele või aurutatud lillkapsale ja/või rohelistele ubadele sibulatega. Või tee kreemikas ja maitsenüansside rikas dipikaste, kus omega-3 rikkale majoneesile pane juurde kurkumit, soola, pipart ja pressi sibula-või küüslaugumahla. Sobib hästi lillkapsa, seller, paprika, brokkoli jt köögiviljadega.

Kurkum sobib ideaalselt roogadesse, kus põhiline koostisosa on läätsed.

Lähemalt kurkumi kasulikkuse kohta loe meie blogist!