+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Spirulina pulber 1 kg, mahe

partii *

Vaata parim enne kuupäeva!

Tootekood: 70701000
38,00 €

TOOTEKIRJELDUS

Rohke proteiini ja unikaalse toitainete koostisega sinivetikas ehk spirulina on maal elutsenud juba miljardeid aastaid.
On teada, et spirulinat kasutasid ka asteegid, kes kogusid seda kuni 16. sajandini Texcoco järvest Mehhikos. Kohalikud elanikud ütlesid selle kohta te-chuitlatl, mis tõlkes tähendab „kivi väljaheide“.
Oluline toiduallikas on spirulina olnud ka Aafrikas, kus seda koguti alates 19. sajandist Tšaadi järvest. Kuivatatud vetikatest tegid nad kooke, mille nimi on dihé. Neid kooke müüdi turul ja neist valmistati toitvat leent.
Tänapäeval kasvatatakse spirulinat tänu tema unikaalsele toitainete sisaldusele ka spetsiaalsetes vetikafarmides, mida on rajatud mitmel pool üle maailma. Suurimad tootjad on USA, Tai, India, Taiwan, Hiina, Bangladesh, Pakistan, Birma (Myanmar), Kreeka ja Tšiili.
TOITAINETE SISALDUS

Allergeenid: Sisaldab looduslikult esinevaid sulfiteid
Päritolumaa: Hiina
100 g toodet sisaldab keskmiselt:
Energiasisaldus 1212kJ / 289,67kcal
rasvad, 7,7g
millest
-küllastunud rasvhapped 2,7g
süsivesikud, 23,9g
millest
-suhkrud 3,1g
valgud 57,5g
sool 2,62g



KASUTAMINE TOIDULISANDINA/TOITUDES

Lapsed ja spirulina kasutamist alustavate inimeste jaoks võiks päevane kogus olla üks teelusikatäis kuni supilusikatäis ehk 3-5 grammi.
Soovitatav päevane kogus 5- 15 g

Unikaalse toitainetekoostisega sinivetikas ehk spirulina (ld. k Arthrospira platensis, Arthospira maxima) on maal elutsenud juba miljardeid aastaid. Teistest vetikahõimkondadest ja kõrgematest taimedest erinevad sinivetikad raku omapärase siseehituse poolest.

Arthrospira perekonna sinivetikad on ka kõige tuntumad, tervisetoodete nime all müüakse aga seda spirulinana, kuna perekonna varasem, ekslikuks osutunud klassifikatsioon kandis just seda nime. 

Kasutamine

Spirulina on meie e-poes müügil pulbri ja tablettidena. 

Kui spirulina maitse tundub harjumatu, võib seda vetikat segada puu- või juurviljamahladesse, smuutidesse, salatitesse, köögivilja-, riisi- ning kaunviljatoitudesse ja mujalegi. Kuumutamine vähendab spirulina väärtust, seetõttu tuleks kuumutamist vältida ning lisada spirulina toidule vahetult enne serveerimist.

Rohkem teavet spirulina kohta leiad blogist!