+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

13 tervislikku põhjust, miks eelistada just kuivatatud puuvilju

06.07.2021 / 0 kommentaari
13 tervislikku põhjust, miks eelistada just kuivatatud puuvilju

Puuviljad sisaldavad erinevaid vitamiine, mineraale, kiudaineid ja muud tervisele kasulikku. Miks aga tasuks eelistada just kuivatatud puuvilju?
Toome järgnevalt välja 13 põhjust! :) 

1. Suurem toitainete sisaldus

Kuivatatud puuviljad sisaldavad väga vähesel määral vett, mis muudab need oluliselt toitaineterikkamaks võrreldes värskete puuviljadega. Sellest tulenevalt on kuivatatud puuviljad märkimisväärselt kõrgema kaaliumi, folaatide ja magneesiumirikkamad.

2. Aitab ennetada ja kontrollida diabeeti

Vaatamata kõrgele suhkrusisaldusele võivad kuivatatud puuviljad aidata ennetada ja vähendada diabeedi riski. Peamised kuivatatud puuviljad, nagu näiteks rosinad, sisaldavad rohkelt erinevaid antioksüdante, mis võivad aidata veresuhkrutaset tasakaalustada. Lisaks võivad need aidata ära hoida nii oksüdatiivset stressi kui ka kõhunäärmepõletikku.

3. Tugevdab immuunsüsteemi

Kiireks immuunsüsteemi turgutuseks sobivad väga hästi C-vitamiini rikkad kuivatatud puuviljad. Näiteks tasuks haarata peotäis goji marju, mis tõelise supertoiduna sisaldavad lisaks C-vitamiinile veel hulganisti ka rauda ja A-vitamiini. Samal ajal on need madala kalorite ja süsivesikute sisaldusega. Lisaks immuunsüsteemi toetamisele on C-vitamiin kasulik ka Sinu nahale.

4. Parandab käärsoole ja seedetrakti tervist

Kuivatatud puuviljad sisaldavad prebiootilisi kiudaineid, mis aitavad tervislikel bakteritel seedetrakti koras hoida. Nii värsked kui ka kuivatatud ploomid sisaldavad kaaliumi, A- ja K-vitamiine ning kiudaineid. Lisaks on see tuntud ka loodusliku abina kõhukinnisuse korral.

5. Vähendab ärevuse ja depressiooni sümptomeid

Kuivatatud goji marjad sisaldavad nii polüsahhariide kui ka erinevaid antioksüdante, mis võivad aidata tõsta melatoniini ja/või serotoniini taset, aidates seeläbi vähendada nii ärevust kui ka depressiooni. Lisaks aitavad antioksüdandid ka mälu parandada.

6. Toetab tervislikku rasedust

Lisaks sünnitusprotsessi edendamisele on rasedatele väga soovituslikud kuivatatud puuviljad ka juba raseduse käigus. Näiteks datlid, mis sisaldavad rohkelt kaaliumi, rauda ja kiudaineid, kuuluvad parimate antioksüdantide allikate hulka. Samal ajal ei tõsta nende söömine veresuhkru taset.

7. Soodustavad kehakaalu langust

Teatud kuivatatud puuviljad, nagu näiteks aprikoosid, datlid, ploomid ja rosinad võivad aidata ainevahetust kiirendada. Tõhustatud ainevahetus tõstab omakorda aga energiataset ning võib aidata soodsalt kaasa ka kehakaalu langusele. Lisaks võivad kuivatatud puuviljad aidata ka erinevate isude korral, täites kõhu vähemalt paariks tunniks. Ebatervislikke suhkruid sisalduvate toitude näksimise asemel on paremaks valikuks kindlasti erinevad kuivatatud puuviljad. Samuti võivad kuivatatud puuviljad aidata parandada ka seedetrakti, mis aitab omakorda ära hoida kõhuvalusid ja puhitusi.

8. Aitab ennetada luudega seotud haigusi

Kuivatatud puuviljade söömine aitab vähendada osteoporoosi tekkeriski. Sealjuures näiteks kuivatatud ploomid aitavad pärsside luude lagunemist, mis ohustab enim just vanemaid naisi.

9. Parandab südame tervist

Kuivatatud puuviljad võivad parandada ka südame tervist. Üks keskmine kogus kuivatatud puuvilju sisaldab rohkem antioksüdante ja kiudaineid kui sama kogus värskeid puuvilju. Tegemist on komponentidega, mis on südame tervise hoidmiseks äärmiselt olulised. Eriti soovituslikud on siinkohal näiteks kuivatatud jõhvikad, mis aitavad vältida verehüüvete tekkimist, mis omakorda aitab  hoida ühtlast verevoolu südamest kogu kehas.

10. Hoiab naha tervena

Nagu ka varasemalt juba viidatud, aitavad kuivatatud puuviljad tänu neis sisalduvatele antioksüdantidele hoida Sinu naha värske ja tervena. Näiteks kuivatatud mangod sisaldavad oomega-3 - ja teisi rasvhappeid, mis aitavad parandada naha kvaliteeti. Rosinad aga sisaldavad rseveratrooli, mis on looduslik naha vananemist takistavaks aineks.

11. Ennetab aneemiat ja hüpertensiooni

Kaaliumirikkad kuivatatud puuviljad, nagu näiteks kuivatatud aprikoosid, aitavad vältida hüpertensiooni ja südamepekslemist. Aneemia vältimiseks tasub kindlasti suurendada ka rauarikaste toitude hulka enda menüüs. Kuivatatud puuviljadest sobivad selleks väga hästi nii aprikoosid, ploomid kui ka rosinad.

12. Vähendab mentaalsete haiguste riski

Kuivatatud marjad, näiteks maasikad ja mustikad mõjuvad tänu neis sisalduvatele antioksüdantidele soodsalt ka vaimsele tervisele. Enim nähakse nende kasutegureid mälu parandamisel, nägemise turgutamiseks ja ka erinevate mentaalsete probleemide ennetamiseks. Eriti soovituslikud on need just eakamatele inimestele, kes on dementsusele vastuvõtlikumad.

13. Suurendab energiahulka

See on põhjus, miks paljud energiabatoonid sisaldavad kuivatatud puuvilju. Seega, kui tunned söögikordade vahel nälg näpistab, tasuks kiire rämpstoidu või šokolaadi asemel haarata hoopis peotäis rosinaid, kirsse või aprikoose. Need annavad Sulle piisavalt energiat, et peaksid kiire päeva vastu.

 

Kuigi kuivatatud puuviljad on väga tervislikud, tasub nende söömisel siiski meeles pidada järgnevaid nõuandeid.

1. Vältige võimalusel suhkrustatud puuvilju – need sisaldavad üldiselt kas ebatervislikke siirupeid või suhkruid. Kuigi nende maitse võib tihtipeale tunduda parem, ei ole need sedavõrd tervislikud kui magustamata puuviljad.
2. Vältige allergilisi reaktsioone – tasub tähelepanu pöörata, millistest puuviljadest konkreetsed kuivatatud puuviljad on valmistatud, et ei sööks enesele teadmata puuvilju, mille vastu ollakse allergiline. Siinkohal on heaks näiteks, et kui üldjuhul teatakse, et rosinad on kuivatatud viinamarjad, siis seda, et inka marjad on kuivatatud füüsalid, kuuldakse tihtipeale esimest korda.  
3. Tarbige mõõdukalt – kuigi kuivatatud puuviljad on tervislikud, tasub siiski meeles pidada, et nii kuivatatud kui ka värsked puuviljad sisaldavad kaloreid ja looduslikke suhkruid, mis sellest tulenevalt võivad liigse koguse korral kasu asemel hoopis kahju teha. Seega ei tasuks nende tarbmisega üle pingutada. 

Blogipostitus pärineb leheküljelt https://www.dryingallfoods.com/

Kommentaarid