+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

5 põhjust tarvitada seesamiseemneid

06.09.2019
5 põhjust tarvitada seesamiseemneid

Mustad seesamiseemend on head energiaallikad, kuna neis on palju tervislikke rasvhappeid sh Omega-6. Harvardi ülikooli teadlased tõstavad neid esile kui häid B-vitamiini, kiudainete, raua, kaltsiumi, magneesiumi ja fosfori allikaid. ⁠


Kui kahtled, kas Sinu keha vajab neid, siis siin on Sulle 5 põhjust, kuidas need tervisele kasulikud on. ⁠
1️⃣Seesamiseemnetel on võime vananemist tagasi pöörata. Näiteks juuste hallinemist, hõrenemist ja mälu halvenemist selgitavad Harvardi ülikooli teadlased B-vitamiini ja raua vähenemisega organismis.⁠
2️⃣ Seesamiseemnetes olev sesamiin koos kiudainete ja fütokemikaalidega kaitseb maksa ja soolestikku.⁠
3️⃣Olgu tegemist kõhukinnisuse, seedimisraskuste või sooleparasiitidega, mustad seesamiseemned tulevad appi. Neis leiduvad rasvhapped ja kiudained leevendavad seedimisprobleeme. ⁠
4️⃣Kõrget vererõhku aitavad ennetada seemnetes sisalduvad magneesium, sesamiin ja kasulikud rasvhapped. ⁠
5️⃣Teada on, et pärast 35. eluaastat hakkab inimeste luutihendus kahanema. Veelgi järsem on see langus naistel pärast menopausi. Seesamiseementes olevad kaltsium ja tsink aitavad luude tervise hoidmisele kaasa. ⁠

KASUTAMINE: ⁠
Puista seesamiseemneid oma müslisegule, pudrule või hoopis nuudliroale. Võid lisada neid jogurtile või smuutile, et saada kergelt pähklist maitset. ⁠
Võid neid kasutada paneerimisel, salatites ning küpsetistes: leivad, pirukad, küpsised. ⁠
Kui jätad seesamiseemned ööseks likku, imendub seemnetes olev kaltsium jt mineraalid veelgi paremini ning väheneb oksaalhappe mõju. ⁠

P.S Just seesamiseemnetest tehtud veini jõid jumalad maailma loomise eelõhtul, kõneleb iidsest Assüüriast pärinev legend. ⁠