+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

6 toiduainet, mis aitavad magama jääda

02.10.2020 / 0 kommentaari
6 toiduainet, mis aitavad magama jääda

Mõni õhtu võib tunduda magama jäämine väga keerulise tegevusena - pea on mõtteid paksult täis, ei leia kuidagi voodis head asendit, järsku on vaja midagi juua jne. Mõned toiduained toimivad õnneks väga heade looduslike unerohtudena ja võivad päästa jubedast unetust ööst. Jagame sinuga neist viit. 

1. Kirsid

Kirss on üks ainukesi toiduaineid, mis sisaldab looduslikult melatoniini ehk unehormooni. Kahjuks saab värskeid kirsse turult ainult lühikese osa aastast, aga õnneks on poodides juba müügil kuivatatud kirsid ning kirsimahl, mis sobivad täpselt samamoodi melatoniini allikateks. Värskeid või kuivatatud kirsse soovitatakse süüa tund aega enne magama minekut. 

Kirsid puul

Foto: unsplash

2. Banaanid

Kaalium ja magneesium on looduslikud lihase lõdvendajad ning banaanis on nende sisaldus üpris kõrge. Samuti on banaanides aminohapet L-trüptofaan, mille organism lagundab seratoniiniks ja melatoniiniks. Niisiis on banaan samuti huvitaval kombel päris head maha rahustajad. 

banaanid kollasel taustal

3. Liitsüsivesikute rikkad toidud

Jäta enne magamist kõrvale valge sai ja suhkrused küpsetised, mis vähendavad serotoniini taset ning takistavad magama jäämist. Selle asemel vali liitsüsivesikute rikkad toiduained: kaerahelbed või täistera riisivahvlid pähklivõiga täidavad kõhu ja on rahustava toimega. 

riisivahvel lõhega

Foto: pixabay

4. Peotäis pähkleid

Peotäis pähkleid aitab väga erinevate probleemide vastu ja täidab erinevaid vajadusi ning magama jäämine on üks nendest. Mandlid ja kreeka pähklid sisaldavad veel omakorda melatoniini. Pähklite mõju võimendab ka heade rasvade sisaldus. 

mandlid

Foto: pixabay

5. Kodujuust 

Kodujuustus on kõrge valgusisaldus ning lisaks on kodujuustus sarnaselt banaanidele trüptofaani, mis laguneb melatoniiniks ja seratoniiniks. 

6. Soe piim meega?

Teaduslikult ei ole leitud palju seoseid melatoniini ja seratoniini sisaldusest piimas, aga pigem on piima mõju magama jäämisele psühholoogiline. Paljud meist on väikse lapsena joonud enne magama minemist sooja piima ning see tunne ja meeleolu tekivad meis taas isegi täiskasvanuna, misläbi soe piim või tee võivad meid õhtul maha rahustada. 

Foto: pixabay

Ma loodan väga, et sulle meeldis see artikkel, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Allikad: forbes.com, sleepfoundation.org

Kommentaarid