+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Amarant sobib ka gluteenitalumatule

29.10.2019
Amarant sobib ka gluteenitalumatule

Rebasheina ehk amarandi seemned on tärklise-, õli- ja proteiinirohked. Võrreldes enamiku teraviljadega valgu- ja mineraalaineterikkamad. Neis sisalduvad aminohapped on hästi tasakaalustatud.

Amarant on hea gluteenivaba valguallikas; sisaldab rohkesti proteiini ja kiudaineid, palju kaltsiumi, magneesiumi ja rauda; tänu lüsiinile annab energiat, suurendab vastupidavust ja aeglustab vananemist.

Kuidas amaranti kasutada?

Seemnetest saab teha maitsvat putru ja jahust valmistatakse lamedaid küpsetisi, pannkooke ja vahvleid, teiste jahudega segatult leibu ja kooke.
Amarandipudru valmistamine on lihtne, kuid seda tuleb keeta üsna kaua – 30 kuni 40 minutit.
Amarandiputru võib süüa erinevalt. Näiteks lisa kuivatatud puuviljad ja pähklid. Samuti sobib pudrule moos, värsked puuviljad või mesi.
Kui soovid muuta suppi paksemaks ja toitvamaks, lisa amaranti.
Keedetud amarant on välimuselt kalamarja moodi. Amaranti jahust tehtud taigen aga on veidi magus ega sisalda gluteeni.