+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

C-vitamiini rikkad toiduained

25.09.2019
C-vitamiini rikkad toiduained

Külmetus-ja viirushaiguste hooajal soovitavad tervishoiutöötajad suurendada igapäevast C-vitamiini kogust. 

C-vitamiin on oluline kõikide keharakkude kasvuks ja uuenemiseks: nahk, liigesed, veresooned, hambad jne. Samas ei suuda organism C-vitamiini ise toota ega salvestada. Seega pole võimalik seda n-ö ette süüa, vaid vajalik kogus tuleks kätte saada iga päev. 

Portaal Medical News Today annab sellised päevased soovitused: 

  • Mehed: 90 milligrammi (mg) 
  • Naised: 75 mg 
  • Lapseootel naised: 85 mg 
  • Rinnaga toitvad naised: 120 mg 
  • Suitsetajatel tuleks lisaks võtta veel 35 mg

Nagu ikka, on inimese organismil kasulikku lihtsam omastada toidust. Kui otsid abi supertoitudest, siis 100 grammis Baobabi pulbris on C-vitamiini 500 mg, mis on peaagu 10 korda rohkem kui samas koguses apelsinides.

Siin on nimekiri toiduainetest, kus C-vitamiini kogus on teistest suurem. 

Puuviljad

  • Tsitruselised (eelkõige sidrun) 
  • Mango
  • Ananass

Marjad

  • Inka marjad
  • Hapukirss (acerola) 
  • Mustikad, vaarikad, jõhvikad, maasikad, mustsõstar 
  • Kurdlehine kibuvits 

Köögiviljad: 

  • Paprika
  • Brokkoli
  • Brüsseli kapsas
  • Lillkapsas 
  • Spinat jt rohelised lehed nt petersell
  • Kartulid
  • Tomatid

Head isu! :) 

 Allikad: www.healthline.com, www.webmd.com, www.medicalnewstoday.com, www.healwithfood.com