+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

C-vitamiini rikkad toiduained

30.08.2020 / 0 kommentaari
C-vitamiini rikkad toiduained

Külmetus- ja viirushaiguste hooajal soovitavad tervishoiutöötajad suurendada igapäevast C vitamiini kogust. C vitamiin on üks ohutumaid ja efektiivsemaid mikroelemente, mis aitab kaasa immuunsüsteemi tugevnemisele ja kaitsele, südame-veresoonkonna haiguste, silma ja naha probleemide vastu. C vitamiin on vesilahustuv tänu millele teda üledoseerida on äärmiselt keeruline, sest keha väljutab organismist liigse koguse vitamiini. 

Foto: unsplash

Organism ei suuda C vitamiini ise toota ega salvestada, mis tähendab, et C vitamiini ei ole võimalik n-ö ette süüa, vaid vajalik kogus tuleb kätte saada igapäevasest mitmekülgsest toitumisest. 

C vitamiini puudust iseloomustab tavapäratu väsimus, kurnatus, kergesti ärritumine, kaalulangus, ebamäärane lihasvalu, kare nahk ja õrnad igemed. 

Portaal Medical News Today annab sellised päevased soovitused: 

- Mehed: 90 milligrammi (mg) 

- Naised: 75 mg 

- Lapseootel naised: 85 mg 

- Rinnaga toitvad naised: 120 mg 

- Suitsetajatel tuleks lisaks võtta veel 35 mg

Inimene peab omastama C-vitamiini toidust. Siin on nimekiri toiduainetest, kus C-vitamiini kogus on võrreldes teiste toitudega päris suur. 

Puuviljad 

- Baobabi pulber (100g pulbris on C-vitamiini lausa 500mg, mis on peaaegu 10 korda rohkem kui samas koguses apelsinides, baobabi pulber on sisuliselt purustatud C-vitamiin)

- Tsitruselised (100g sidrunis on 77mg C-vitamiini, apelsinis 50mg). Süües ära keskmise terve apelsini on seal kuskil 70mg C-vitamiini, pooles greibis 44mg ja ühes mandariinis 24mg.  

- Kiivid (92,7mg C-vitamiini 100 grammis)

- Mangod (36,4mg C-vitamiini 100 grammis)

- Ananassid (47,8mg C-vitamiini 100 grammis)

Foto: unsplash

Marjad

- Kibuvitsa marjad (426mg C-vitamiini 100 grammis)

- Maasikad (59mg C-vitamiini 100 grammis)

- Inka marjad (12mg C-vitamiini 100 grammis)

- Hapukirss (10mg C-vitamiini 100 grammis)

- Mustikad, vaarikad, jõhvikad, maasikad, mustsõstar (kõigis keskmiselt 9mg C-vitamiini)

Foto: unsplash

Köögiviljad

- Brokkoli (89,2mg C-vitamiini 100 grammis)

- Brüsseli kapsas (85mg C-vitamiini 100 grammis)

- Lillkapsas (48,2mg C-vitamiini 100 grammis)

- Spinat jt rohelised lehed, näiteks petersell (28,1mg C-vitamiini 100 grammis) 

- Kartulid (19,7mg C-vitamiini 100 grammis)

- Tomatid (13,7mg C-vitamiini 100 grammis)

Foto: unsplash

Ja nüüd C-vitamiini rikkaid toiduaineid muretsema. 

 Allikad: www.healthline.com, www.webmd.com, www.medicalnewstoday.com, www.healwithfood.com

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Kui oled olnud meie pikaaegne klient, siis oleks meil hea meel, kui lisad Google'isse Armastusele arvustuse. Arvustused aitavad meil olla otsingutes rohkem pildis. Aitäh! Klõpsa siia, et lisada arvustus.

Kommentaarid