+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

8 gluteenivaba jahu - valik on päris lai

23.08.2020 / 0 kommentaari
8 gluteenivaba jahu - valik on päris lai

Jahu on üks tavalisemaid koostisosi paljudes küpsetistes, magustoitudes ja nuudlites. Samuti kasutatakse jahu suppide ja kastmete paksendajana. 

Suuremas osas roogades kasutatakse nisujahu, mis võib olla takistuseks inimestele, kellel on gluteenitalumatus. 

Õnneks on tänapäeval müügil päris palju erineva tekstuuri ja toitainete rikkusega jahusid, mis sobivad gluteenitalumatule inimestele. 

Leia gluteenivabad jahud endale SIIT.

1. Mandlijahu

Mandlijahu on üks tuntumaid gluteenivabasid jahusid. See on tehtud jahvatatud kooritud mandlitest. Üks tassitäis mandlijahu sisaldab umbes 90 mandlit. Mandlijahul on pähkline maitse ning seda kasutatakse tihti leivapuru asendaja erinevates toitudes. 

Mandlijahuga asendatakse nisujahu retseptides 1:1. Küpsedates mandlijahuga soovitatakse lisada juurde retseptile 1 muna - nii tuleb tainas küll paksem, aga selle eest tihkem. 

Mandlijahus on võrreldes nisujahuga rohkem mikroelemente ning samuti on ta märksa kaloririkkam, sest mandlites on kõrge kasulike rasvade sisaldus. 

mandlijahu

 

 

 

2. Tatrajahu

Tatar kuulub nii öelda pseudoteraviljade hulka ehk tegelikult ei ole tegu teraviljaga ja tänu sellele on jahu on gluteenivaba. 

Tatrajahu annab toidule rikkaliku maise maitse ning see sobib suurepäraselt leibade tegemiseks. 

Gluteenivähesuse tõttu võib tatrajahu olla üsna mure ning selle parandamiseks soovitatakse seda kokku segada teiste jahudega. 

Tatrajahu on samuti võrreldes nisujahuga märksa mikroelementide rikkam.

tatrajahu pannil

Foto: pixabay

3. Kookosjahu

Kookosjahu on tehtud kuivatatud kookose viljalihast ja sellel on õrn kookose maitse. 

Kookosjahu sobib hästi küpsetiste ja magustoitude tegemiseks. Kookosjahusse imendub palju rohkem vedelikku kui nisu- või mandlijahusse, mistõttu tuleks  lisada toidule vähem. Mune peaks lisama 2-3 korda rohkem, sest muidu ei püsi tainas koos.

Kookosjahu annab palju energiat ning aitab vähendada halva kolesterooli taset. Samuti on kookosjahus kõrge kiudainete sisaldus. 

kookosjahu alusel

4. Kikerhernejahu

Kikerhernejahu on tehtud jahvatatud kuivatatud kikerhernestest. 

Kikerhernejahul on pähkline maitse ning teraline tekstuur. See on populaarne Lähis-Ida ja India köögis. Kikerhernejahu kasutatakse pestode ja hapendamata leibade tegemisel.

Kikerhernejahu paistab silma kõrge valgu- ja kiudainete sisaldusega. Kikerhernejahu kasutatud toidud on väga toitvad ning hoiavad kõhu pikalt täis.

kikerhernejahu alusel

5. Sojajahu

Soja jahu koosneb purustatud tooretest sojaubadest. 

Selles on säilinud kiudaineid ning olulised rasvhapped. 

Maitselt on sojajahu rikkalikult pähkline. Soja jahuga asenda mõni teine jahu tehtavas retseptis 30% ulatuses. Sojajahu on hea kasutada kastmete ja suppide paksendamiseks või küpsetiste tainastes. 

Sojajahu võib olla üks valgurikkaim gluteenivaba jahu. 

sojajahu

6. Maisijahu

Maisijahu kasutatakse tavaliselt erinevate kastmete või suppide paksendajana. Vahel segatakse seda ka tortillade ja leibade tainastesse. Maisijahu on kasutusel ka pitsaäärte küpsetamisel.

Selles on kõrge kiudainete ja kartenoidide sisaldus. Samuti on leitud, et maisijahu aitab nägemisega seotud probleemide korral. 

Foto: depositphotos

7. Kanepiseemnejahu

Üks huvitavam gluteiinivaba jahu on kindlasti kanepiseemnejahu. 

Kanepiseemnejahu on saadud kanepiseemnete jahvatamisest. 

Kanepiseemnejahul on samuti maine maitse ning mõnedesse toitudesse võib see lausa lisada taimse maigu. Kanepiseemnejahu on suurepärane kasutada küpsetamisel asendades sellega toitudes teisi jahusid. Seda kasutatakse tihti keto- ja paleodieetide roogade osana. 

Kanepiseemnejahu on tuntud enda väga kõrge aminohapete sisalduse poolest.

kanepiseemnejahu alusel

8. Pruuni riisi jahu

Pruuni riisi jahu on tehtud jahvatatud pruunist riisist.

Pruunil riisil on taas pähkline maitse ja seda kasutatakse peamiselt kastmete paksendamiseks ning kala- ja liharoogade kattena. Samuti kasutatakse pruuni riisi jahu nuudlite ja muude gluteenivaba küpsetiste tegemiseks. 

Pruuni riisi jahu on kõrge valgu- ja kiudainetesisaldusega. 

Foto: depositphotos

Mõned gluteenivabad jahud on veel täistera kaerajahu, amarandijahu, lembeheina jahu ja maranta jahu. 

PS! Kõigi jahude puhul tuleks igaks juhuks siiski üle vaadata koostisosade poole pealt ega see kindel toode ei ole töödeldud gluteeniga, et välistada halvad üllatused. 

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Kommentaarid