+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Hernes - toitainete rikas odav köögivili

16.10.2020 / 0 kommentaari
Hernes - toitainete rikas odav köögivili

Armastusest e-poest leiad mahe herned müügil 1000-grammises pakendis. Herned on ühed armastatuimad köögiviljad - neil on suurepärane maitse ning väga hea toitainete profiil. Lisaks sellele on nad võrreldes muude toiduainetega üpris soodsa hinnaga. Osta kuivatatud herned endale SIIT

Foto: unsplash

Rohelised herned on maitsvad ja kõrge toitainete sisaldusega kaunalised. Herneid on kasvatatud juba vähemalt 10 000 aastat ja need on saanud väga populaarseks köögiviljaks. Hernetaimed on huvitaval kombel inspireerinud inimesi välja mõtlema lugusid ja poeeme, millel on tavaliselt lõbus ja mänguline sisu. 

Bioloogiliselt on hernekaun puuvili ja selle sisemuses olevad herned seemned. Mõne hernesordi puhul on kaunad isegi söödavad. Tavalise aiaherne kaunad ei ole kahjuks söödavad. Poolikud herned on kuivatatud herned, millel on lastud naturaalselt kaheks osaks poolituda. 

Foto: pixabay

Hernestega võib kokates julgelt eksperimenteerida

Herneid saab kasutada köögis väga erinevat moodi. Neid saab töödelda mitut moodi ning nad lisavad roogadesse huvitava maitsenüansi ning muudavad eineid tihti natukene huvitavamateks. Herneid võib julgelt röstida, keeta, aurutada jne. Herneid on hea röstida segades neid erinevatesse maitseainetesse ja vürtsidesse. 

Hernestest saab kergelt teha suppi, pudinguid ja putru. Samuti sobivad nad ideaalselt lisandiks salatitesse, kookidesse, pastasse ja omeletti. Hernes on selline köögivili, mida lisatakse eksperimenteerimiseks suhteliselt igale poole. 

Herneid soovitatakse töödelda madalatel temperatuuridel lühikest aega. Veel on oluline, et neid keedetaks väheses vees, sest nii säilivad hernestes olulised toitained. Keetma peaks herneid võimalusel minimaalselt, väga lühikest aega. 

Mida hernes sisaldab?

100g kuivatatud poolikutes hernestes on 302 kcal, millest vaid 1,4g moodustavad rasvad, 41,2g süsivesikud ja 22,9g valgud. 

Nagu teisedki kaunalised, on herned head valguallikad. ¾ tassitäit herneid sisaldab endas 6 grammi valke. Samuti on hernestes madal rasvasisaldus ning kolesterooli ei esine neis üldse, sest kolesterool on seotud vaid loomsete allikatega. 

Foto: pixabay

Samuti on hernestes üllatavalt kõrge naturaalsete suhkrute sisaldus. Herned on heaks kiudainete allikaks. Veel aitavad need langetada halva kolesterooli taset ning tasakaalustada veresuhkrut. Herned aitavad kaitsta ka haiguste eest, sest neis on üpris palju antioksüdante. 

Hernestes on märkimisväärne C-, K- ja A-vitamiini sisaldus. Lisaks on neis arvestatavas koguses B6- ja B2-vitamiini. Mikroelementidest on hernestes kõrge mangaani, fosfori, vase, tsingi, mangeesiumi ja raua sisaldus. 

Allikad: delishably.com

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Kommentaarid