+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Hirss - suurepärane alternatiiv teistele kuivainetele

28.03.2020 / 0 kommentaari
Hirss - suurepärane alternatiiv teistele kuivainetele

Armastusest e-poest leiab müügil mahe hirssi 1000-grammises pakendis. Hirss on korralik süsivesikute allikas, mis sobib hästi asendama igapäevaseid kuivaineid, näiteks riisi, makarone ja teisi teravilju. Osta endale kvaliteetne hirss SIIT. 

Foto: pixabay

Hirss on teravili, mida kasvatatakse tema söödavate seemnete jaoks. Hirssi hakati arvatavasti kasvatama Aasias rohkem kui 4000 aastat tagasi ning see oli oluliseks teraviljaks Euroopas keskajal. Tänapäeval kasvatatakse hirssi Lääne-Euroopas ja Põhja-Ameerikas peamiselt karjamaade ja linnusööda tarvis, aga vähearenenud riikides on tegu siiski olulise toiduainega. 

Hirsid on tavaliselt üheaastased taimed, mis sirguvad 30-130cm pikkuseks. Nad on väga vähenõudlikud võrreldes teiste teraviljadega, mis tähendab, et nende kasvatamiseks ei ole vaja kasutada väetiseid ja kemikaale. Nad suudavad kasvada piirkondades, kus riis ja nisu kasvada ei suuda - muld võib olla lausa pisut happeline. Hirss võib olla tulevikus üks keskkonnasäästlikumaid teravilju, sest olles vihmatoiteline, ei avalda hirsitaim lisasurvet niigi hapratele veesüsteemidele. 

Hirssi kutsutakse tema vähese nõudlikkuse tõttu vaese mehe põllukultuuriks. 

Foto: pixabay

Hirss annab energialaksu ning säilitab täiskõhutunnet

100 grammis hirsis on 357 kcal, millest 68,8g moodustavad süsivesikud, 3,9 grammi rasvad ja 9,8 grammi valgud. Kõrge süsivesikute sisaldus teeb hirsist väga hea kiire energiaallika. 

Hirss on väga toitaineterikas - selles on korralikult kiudaineid. Kõrge kiudainete sisalduse tõttu on hirss ka suurepäraseks menüülisandiks kaalulangetajatele. Samuti on hirss gluteenivaba, mis teeb selle lihtsasti seeditavaks. 

Antud teraviljas on arvestatavas koguses mikrotoitaineid, näiteks kaltsiumi, rauda ja fosfori. Hirss on ka aeglaselt seeduv toit, mis tähendab, et see ei tekita suurt veresuhkru kõikumist. Kõrge magneesiumi sisaldus hirsis aitab leevendada migreeni, alandada veresuhkru taset ning südameataki riski. 

Asenda hirsiga muud kuivained

Hirsil on üsna tugev maitse ning seda tarbitakse väga sarnaselt riisile. 

Hirsi töötlemine ei erine samuti väga palju riisi töötlemisest. Ühest tassitäiest hirsist saab üle kolme tassitäie keedetud riisi. Aja vesi keema, alanda seejärel kuumust ning lase hirsil umbes 15 minutit podiseda. Seejärel tõsta tulelt ning lase sellel umbes 2-3 minutit vett endasse imeda.

Üks tavalisemaid viise hirssi süüa, on teha sellest hommikuputru. Käitu täpselt samamoodi nagu eelmises lõigus sai kirjeldatud, aga lisa lõpetuseks pruuni suhkrut, vahtrasiirupit ja värskeid puuvilju. 

Hirss sobib hästi salatitesse ja energiabatoonidesse. Hirsiga on sobilik asendada teisi teravilju, riisi, makarone ja kinoad. Jahvatatud hirssi kasutatakse tihti leiva tegemisel. 

Proovi järele teha maitsvat hirsisalatit. Retsepti leiad klõpsates SIIN

Foto: pixabay

Allikad: britannica.com, kaulige.com, onegreenplanet.org, lybrate.com.

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Kommentaarid