+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Kollageeni tootmist toetavad toiduained

21.07.2021 / 0 kommentaari
Kollageeni tootmist toetavad toiduained

On teada fakt, et kõik, mida me sööme ja joome, on vundamendiks meie rakkudele. 

Sellest tulenevalt on toidul, mida me sööme, tohutu mõju nii meie välimusele ja tervisele kui sellest tulenevalt ka meie üldisele enesetundele kogu meie elu vältel. Olenevalt konkreetsete toiduainete koostisest ja nende toiteväärtuslikkusest mõjutavad need meie tervist ja üldist heaolu väga erineval viisil. Nii võivad erinevad toiduained aidata meil enda tervist parandada, end tugevama, elujõulisema ja ka ilusamana tunda.

Enda hea välimuse ja tervise säilitamiseks vajame erinevaid makrotoitaineid, vitamiine, mineraale ning antioksüdante. Üheks olulisemaks siinkohal on kollageen, mis lisaks luude, lihaste ja liigeste töö jätkusuutlikkuse tagamisele on tähtsaks komponendiks ka naha, juuste ja küünte terve ja ilusana hoidmisel. Lisaks, sisaldades peaaegu 20 erinevat aminohapet, on kollageen oluliseks abiliseks ka südame tervise toetamisel.

Järgnevalt toome välja mõned toiduained, mis aitavad loomulikul viisil suurendada kollageeni tootmist kehas ning võidelda vananemisilmingutega.

1. C-vitamiinirikkad toidud. Siinkohal on heaks näiteks erinevad tsitruselised puuviljad, aga ka näiteks goji marjad, inka marjad, kirsid, mango ja baobabi pulber. Lisaks ka ananass, mis lisaks naha toonuse ja sära soodustavale c-vitamiinile sisaldab ka ensüümi bromelaiin, mis aitab kaasa rakkude ja kudede taastumisele.


2. Proteiin – Siinkohal on silmas peetud kõrgkvaliteetset veiseliha, mereanne, kana, muna, ag aga ka erinevaid kaunvilju, nagu näiteks herned, oad ja kikerherned, mis on kõik suurepäraseks valguallikaks. Kuna valk on keha üheks peamiseks koostisaineks, on see meie tervisliku vananemise seisukohalt äärmiselt oluline. Valgus sisalduvad aminohapped muutuvad kõigi meie rakkude, sealjuures ka kollageeni ehituskivideks. Loomne valk sisaldab muu hulgas veel ka A-vitamiini, mis olulise antioksüdandina aitab tagada meie naha tervisliku, klaari ja terve välimuse.


3. Erinevad pähklid ja seemned, mis on suurepäraseks valgu ja tervislike rasvade allikaks. Kanepi- ja chia seemned on siinkohal täiesti unikaalsed, sisaldades lisaks kõigile 9 asendamatule aminohappele ka rohkelt oomega – 3 rasvhappeid. Lisaks aitavad kollageeni tootlikkust suurendada veel ka pistaatsiapähklid ning kõrvitsaseemned, mis sisaldavad lüsiini. Tegemist on asendamatu aminohappega, mida on taimsetest toitudest üsna keeruline kätte saada, kuid mis samal ajal on kollageeni tootmise protsessis oluliseks komponendiks. Lisaks sisaldavad kõrvitsaseemned ka tsinki, mis on samuti oluliseks mineraaliks kollageeni sünteesiprotsessis. Erinevate uuringute kohaselt võib tsingi menüüsse lisamine aidata koguni vähendada kollageeni loomuliku lagunemise kiirust. Samuti sisaldavad pähklid ja seemned ka E-vitamiini, mis väga tugeva antioksündandina aitab võidelda vananemisilmingutega.

 

Postituseks on infot kogutud lehekülgedelt https://naturelcollagen.com/ ja https://cleanfoodcrush.com/.

Kommentaarid