+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Kookosjahu - sobilik Paleo dieediks

07.05.2020 / 0 kommentaari
Kookosjahu - sobilik Paleo dieediks

Armastusest e-poest leiad müügilt mahe kookosjahu 1000-grammises pakendis. Kookosjahu on gluteeni- ja pähklivaba, selles on vähe süsivesinikke võrreldes teiste jahudega ning samuti ei ole see väga rasvarikas. Osta kookosjahu endale SIIT. 

kookosjahu

Foto: depositphotos

Kookosjahu on taas üks suurepärane jahu gluteenivabade ja Paleo dieetide tarvis. Kookosjahu teeb veelgi paremaks faktor, et see on sobilik ka pähkliallergiaga inimestele, sest kookospähkel ei ole tegelikult pähkel. 

Kookosjahu on tehtud kuivatatud kookose viljalihast. Sellel on õrn kookose maitse ning lõhn, mis ei mõjuta roogade maitseid. 

Kookosjahu on mingil määral võimalik kodus teha blenderdades kookoslaastud jahuks. Tulemus ei ole küll väga ideaalne, aga võib olla hädaolukorras abiks. 

Kuidas kasutada kookosjahu?

Kookosjahuga ei saa päris samamoodi kokata nagu nisujahuga. Sellega soovitatakse asendada retseptides 20% vajalikust nisujahust. Kookosjahu imab endasse päris palju vedelikku, niisiis soovitatakse lisada 2 supilusikatäit vedelikku iga kahe supilusikatäie kookosjahu kohta. Kui soovid kookosjahu rohkem retseptidesse lisada või täielikult kookosjahuga kokata, peaksid lisama retsepti juurde proportsionaalselt mune, et vältida muredat ning mitte õhulist tainast. Kookosjahu sobib muidu hästi igasuguste küpsetiste, näiteks kookide ja küpsiste tegemiseks. 

Kookosjahust saab teha kiire maitsva hommikupudru. Selleks läheb vaja kookosjahu, vett, soola, ühte klopitud muna, 2 lusikatäit võid, kookospiima või vahukoort ja sinu lemmikut magustajat. Vala kolm esimest koostisosa kuumaalusel olevasse potti ning lase segul soojeneda seda samal ajal vispeldades. Tõsta seejärel korrraks pott kuumuselt ning lisa klopitud muna samal ajal jätkuvalt vispeldades. Siis tõsta pott tagasi kuumusele ning segu peaks olema vaikselt kogu aeg paksenenud. Lõpetuseks tõsta taas pott kuumuselt ning sega sisse või, kookospiim ja magustaja. 

Kookosjahu pannkookide tegemiseks on vaja kokku segada ¼ tassitäit kookosjahu, 3 suurt muna, 2 sl oliiviõli, 2 sl vahtrasiirupi, 1 tl vaniljet ja natuke soola. 

kookosjahu pannkoogid

Foto: depositphotos

Kookosjahu on kiudainete rikas

Kookosjahus on kiudaineid kaks korda rohkem kui täistera nisujahus. 100 grammis jahus võib sisalduda suisa 61 protsenti päevasest kiudaine vajadusest. Kiuained aitavad hoida seedimise korras ning hoiavad kõhu pikemalt täis. Kookosjahus on võrdlemisi madal rasvasisaldus ning päris kõrge valgusisaldus, niisiis sobib see suurepäraselt tervisliku eluviisiga inimestele. 

Allikad: allrecipes.com, lowcarbmaven.com, detoxinista.com

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Kommentaarid