+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Maitsev viigimari üllatab vitamiinirikkusega

05.02.2020 / 0 kommentaari
Maitsev viigimari üllatab vitamiinirikkusega

Armastusest e-poes on müügil mahe viigimarju Protoben 500- ja 1000-grammistes pakendites. Viigimarjad on palavalt armastatud palju inimeste seas - neil on mõnus pehme konsistents ning hea magus maitse, mis meeldib just magusasõpradele. Samas on nad tervislikud võrreldes poekommidega. Mahe viigimarjad leiad müügilt siit

Foto: pixabay

Viigimari on äärmiselt populaarne ja tervislik puuvili, mis on olnud kasutusel aastatuhandeid. Nende kasvatamine ja tarbimine sai alguse Lähis-Ida ja Vahemere riikides ning vana-kreeklaste jaoks olid viigimarjad lausa nii kõrgelt hinnatud, et tehti vastavad seadused puuvilja ekspordi vältimiseks. Praegu kasutatakse viigimarju Vahemere maades niivõrd laialdaselt, et neid kutsutakse “vaese mehe toiduks”. 

Viigimarjasid kasvatakse Türgist Põhja-Indiani, aga naturaalselt kasvavad nad peamiselt Vahamere riikides. Vahemere riikides olid viigimarja puud üldse ühed esimesed viljapuud, mida hakati suurtes kogustes kasvatama. 

Viigimari on vitamiinipomm

Kuigi viigimarju on palju erinevaid sorte, on viigimarja tekstuur tavaliselt pehme ja nätske ning selle seemned kergelt krõmpsuvad. Viigimari on tuntud tõelise vitamiinipommina, temas on arvestatavas koguses A-, C-, K-, ja B-vitaamine. 

Foto: pixabay

Viigimarjad on põhimõtteliselt rasvavabad ja madala kalorisisaldusega – ühes viigimarjas on kõigest 47 kalorit. Tänu sellele on viigimari kasulik ja tervislik asendus magusamatele snäkkidele. Värskeid viigimarju on raske transportida, sest need lähevad ruttu halvaks ning seeläbi on väga populaarsed just kuivatatud viigimarjad. Kuivatatud viigimarjades on palju olulisi kiudaineid, mis aitavad hoida täiskõhutunnet kauem ning stabiliseerivad veresuhkru taset. Lisaks on viigimari kõige suurema kaltsiumi sisaldusega vili ning seetõttu on ta väga oluline luude tugevana ja tervena hoidmisel. Lisaks on viigimarjas kõrge kaaliumi sisaldus, mis aitab kaltsiumit kauem luudes hoida. Kaaliumi tase on tänapäeval paljudel inimestel liiga madal, sest keskmine toiduportsjon sisaldab palju soodiumi. 

Viigimarjal on veel palju häid omadusi, näiteks on kiudaineterohkuse tõttu viigimari väga kasulik kaalu langetamisel. Samuti sisaldab viigimari prebiootikume, mis toetavad kasulikke soolestikus kasulikke baktereid, mis ravivad kõhukinnisust ja muid seedetrakti probleeme. Viigimarja mõju on veel mainitud tervisliku  naha ja juuste säilitamisel - viigimari on väga populaarne koostisosa šampoonides ja palsamites.

Foto: pixabay

Kuidas ja kus viigimarju kasutada?

Viigimari on väga mitmekesine vili, mistõttu on seda võimalik kasutada peaaegu igas retseptis ja toidus. Eriti populaarne lisand on ta tervislikes hommikusöökides ja salatites. Lisaks kasutatakse viigimarju magustoitude valmistamisel, moosides ja isegi kastmetes. Viigimarju ei pea tingimata lisama eintesse, vaid neid võib soovi korral ka niisama süüa.

Värskete viigimarjade soetamisel on oluline need ära süüa kahe päeva jooksul, sest viigimarjad lähevad ruttu halvaks. Viigimarjade ostmisel jälgi, et need oleksid täidlased, ent pehmed ja muljumata. Värskeid viigimarju hoia  külmkapis maksimaalselt kaks päeva. Kuivatatud viigimarjade kestvus on märksa pikem ehk neid ei ole vaja tarbida pooldki nii kiirelt. Ning nagu värskete viigimarjadega, tuleb kuivatatuid viigimarju hoida samuti külmkapis või vajadusel mõnes teises kohas, kus on madalam temperatuur. Viigimarju ei ole vaja koorida. 

Foto: pixabay

Mis vahe on Viigimarjal Lerida ja Protoben?

Vahe seisneb töötlemises. Naturaalsed kuivatatud viigimarjad pannakse töötlemata pakkidesse. Protoben viigimarjad pressitakse poolringideks ning pannakse pakkides tihedalt üksteise kõrvale. Lerida viigimarjad litsutakse lamedateks ringideks. 

Foto: https://chisen-group.com/industrial/dried-fruits/figs/

Tarbi mõistlikult.

Oluline on siinkohal märkida, et kuigi viigimarjad on tervislikud, ei tohiks neid siiski lõputult tarbida. Vitamiin K, mida leidub viigimarjas suures koguses, on naturaalne vere paksendaja - seega ei tohiks viigimarju liigselt tarbida inimesed, kes peavad võtma ravimeid vere vedeldamiseks. Lisaks on viigimarjal kõrge oksalaadi tase, mis võib viia viigimarjade liigse tarbimise korral kõhulahtisuseni. Selle tõttu on oluline tarbida viigimarju enda tervisele vastavalt mõõdukates ja sobilistes kogustes.

 

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

 

Kasutatud allikad: bbcgoodfood.com, healthline.com, medicalnewstoday.com, whfoods.com.

 

Kommentaarid