+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Väike jõujaam makadaamia

18.09.2020 / 0 kommentaari
Väike jõujaam makadaamia

Makadaamia pähkli leiad Armastusest e-poest müügilt 250- ja 500- grammistes pakendites. Makadaamia pähklitest vähemalt 2/3 moodustavad rasvad - tegu on omamoodi delikatessiga. Osta makadaamia pähklid endale SIIT.

Foto: pixabay

Makadaamia pähkli tuumad on peidetud rohelise koore sisse, mis puruneb pärast pähkli valmimist. Austraalia päritolu pähklipuud kasvab suhteliselt palju Hawai saartel ning isegi USA mandril. Makadaamia liike on palju ja vaid kaks neist on söödavate viljadega: macadamia integrifolia ja macadamia tetraphylla. 51% makadaamia pähklitest tarbitakse USA-s ning 15% Jaapanis. 

Makadaamia puu on aeglase kasvuga keskmise kõrgusega puu, millel on lohvakad tumerohelised lehed. Makadaamia pähkleid seostatakse USA-s Hawaiiga. 

Makadaamia pähklid avastas 19. sajandil saksa-austraalia päritoluga füüsik ja botaanik Ferdinand von Mueller, kes nimetas pähklid enda kolleegi, John Macadam, järgi. 

Foto: pixabay

Makadaamia pähklit on populaarne pakkuda šokolaadi sisse kastetuna

Makadaamia pähklit süüakse toorelt, röstitu ja soolatuna või šokolaadi sisse kastetuna. Makadaamia pähklid on esindatud päris paljudes dessertides. Neid kasutatatakse erinevat tüüpi leibades ning koogi- ja küpsisetainastes maitsestajana. 

Makadaamia pähklite õli on väga hinnatud kokkade hulgas, sest see maitseb hästi, on palju tervislikum võrreldes teiste õlidega ning sisaldab väga süsivesikuid. 

Aju arengut toetav pähkel

Makadaamia pähkli vili on valge. Vähemalt ⅔ sellest moodustavad rasvad ja 6-8 protsenti suhkruid. Maitselt on makadaamia pähkel kreemine ning natuke pähkline. 

Makadaamia pähklid on nagu omaette pisikesed jõujaamad, sest neis on A-vitamiini, rauda, B-vitamiine, mangaani, foolhappeid, proteiini, tervislikke rasvu ja antioksüdante. B1 vitamiin transformeerib süsivesikud energiaks. B6 on vajalik aju arenguks. 

Neis sisalduvad rasvad hoiavad arterite tervist - küllastumata rasvhapped kontrollivad kolesterooli taset ning rasvaprotsenti organismis. Makadaamia pähklitel on täheldatud isusid kontrolliv toime, mis kindlasti aitab omakorda kaasa tervisliku kehakaalu saavutamisele või hoidmisele. Pähklites on veel palju vaske, mis aitab organismil rauda omastada - seeläbi ei pääse väsimus kiusama.

Halva kolesterooli taseme alandamiseks soovitatakse tarvitada 40-90 grammi ehk 17-37 pähklit päevas. Flavanoidid aitavad organismil vastu panna väliskeskkonna mõjuritele. Fosfor, mangaan ning magneesium on vajalikud luustiku tugevana hoidmiseks, aidates ühtlasi imenduda teistel mikroelementidel. Rahvameditsiinis kasutatakse makadaamia pähkleid ka ajutegevuse soodustamiseks, krooniliste põletike ning artriidi sümptomite vähendamiseks.

Foto: pixabay

Makadaamia pähklites on veel arvestatavas koguses E-vitamiini, mis aitab ennetada kahjulike rakkude organismis levimist ja kasvamist. Samuti on E-vitamiin vajalik südameprobleemide vältimiseks. 

Loomulikult on makadaamia pähklid ka naturaalsed niisutajad. Kõrge kasulike rasvade sisaldus aitab ära hoida kuiva nahka ning hoopis pehmendab seda ja takistab kortsude teket. Makadaamia pähkli õli kasutatakse juba juuksetoodetes ning paljudes dušigeelides. 

Võimalikud makadaamia pähkli kõrvaltoimed

Makadaamia pähklite tarvitamisel tuleb ettevaatlik olla kogustega. Nende suure fosfori sisalduse tõttu peaksid ettevaatlikud olema need inimesed, kellel on neerudega probleeme.

Samuti peaksid inimesed, kellel on varem olnud ükskõik millistele pähklitele allergilisi reaktsioone (nahalööve, kõriturse, hingamistakistus vms), enne makadaamia pähklite tarvitamist nõu pidama arstiga.

Raseduse ja rinnaga toitmise ajal peaks kogused olema samuti väikesed või mõõdukad.

Allikad: draxe.com, webmd.com, herbwisdom.com

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Kommentaarid