+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Meeste tervis: toidud unelmate voodieluni

11.11.2019
Meeste tervis: toidud unelmate voodieluni

Milline osa meeste tervisest on meestele oluline? Kui mitte esikohal, siis vähemalt esikolmikus on nende mehelikkusega seonduv tervis. Mehelikkus tähendab kaugelt rohkem kui voodielu, aga millise definitsiooni keegi sinna taha kirjutab - see jäägu igaühe otsustada. 

Keskendume seekord voodielule ehk soo jätkamisega seonduvale. See üldjoontes jaguneb kolmeks. Esiteks meeleoluga seonduv ehk libiido, sugutung, soov seksida, iha – kuidas iganes soovite seda nimetada. Teiseks erektsioon ehk potentsiga seonduv – kuidas tekitada, pikemalt hoida jms ning kolmandaks paljudele paaridele väga oluline teema: viljastumine ehk sperma kvaliteet ja kogus. Kui paaril laste saamine ei õnnestu, siis enamasti vaadatakse esimesena naiste otsa, kuid naistearstide sõnul on vähemalt 50% juhtudest probleem hoopis mehel, sest elustiiliprobleemid on kahandanud nii sperma kvaliteeti kui ka kogust.

Meeste libiidot ehk sugutungi vähendavad

  • Ülekaal
  • Ühekülgne toitumine
  • Ebapiisav füüsiline aktiivsus
  • Halvad uneharjumused
  • Vedelikupuudus
  • Kofeiini ja alkoholi liigtarbimine
  • Ebaterved suhted (kaaslane, vanemad, lapsed, töökaaslased jne)

Seega, hea mees, Sinu tervis on 100% Sinu enda kätes. Enesestmõistetavalt on raske kohe kannapööret teha ja hakata “libiidot tõstva menüü” järgi toituma. Väikesed muutused sobituvad olemasolevasse elustiili paremini ja on ka kergem kohaneda, tulemused aga innustavad edasi proovima.

Suhetes tuleb kehtestada piirid (kui sa ei tea, mis need on ja milleks head, siis saad kuulata vikerraadio peresaadet siit ), neist kinni pidada, lahkhelid selgeks rääkida ning minna edasi. Füüsiline aktiivsus, piisav vedelikutarbimine (vesi, mitte õlu ega kohv) tagavad parema une ja muudavad toiduvalikuid, muutused toidulaual aitavad viia tervislikuma kaalu ja veel parema uneni, vähendades ühtlasi vajadust alkoholi ja liigse kohvi järele (sest energiat tuleb mujalt ja muresid pole vaja pudelisse uputada).

Hommikune puder, punased Kidney oad, läätsed ja kikerherned ei kõla küll esialgu väga seksikate toitudena, aga neis on spermale vajalikke B-grupi vitamiine, proteiini ja valku, läätsedes ka L-arginiini. Seega on need väga mehelikud toiduained, kui sulle on olulie vastupidavus, piisav sperma hulk ja kvaliteet. Alusta juba täna, lisa läätseroale särtsakuse andmiseks nelki ning paari nädala pärast võid hommikuse hambapesu ajal endale peeglis rahulolevalt muiata.

Millistele ainetele tähelepanu pöörata?

Kaalium – langetab vererõhku, kõrge vererõhk on sageli meestel potentsiprobleemide põhjustaja.

Tsink – reguleerib testosterooni taset organismis,rakkude ainevahetust,  tagab parema vastupidavuse.

Flavanoidid aitavad vähendada eesnäärme suurenemist, mis võib olla tingitud stressist, ealistest iseärasustest, halvast verevarustusest jne.

Arginiin – tagab parema verevarustuse ja ka vastupidavuse.

Seleen: parandab viljakust ja leevendab enneaegset vananemist.

Vitamiinid: olulised nii meeleolule, vastupidavusele kui ka viljakusele. 

Sinu plaan: Romantiline õhtusöök (ja sellele järgnev)

Toitu on seksi-isu tõstmiseks/taastamiseks ning seksuaalse võimekuse parandamiseks kasutatud sajandeid, tegelikult isegi aastatuhandeid. Loodusrahvad, kes ei tea midagi keemiliselt järeletehtud afrodisiaakumitest ega potentsiravimitest, kasutavad neid siiani.

JÄTA MENÜÜST VÄLJA

Transrasvad ja tugevad vürtsid. Burger, friikad ja limps või üldse valmistoit ei ole hea mõte õhtusöögiks, kui mõlema sooviks on kuum ja kirglik öö. Unusta ära ka popcorn, transrasvadest tulvil maiustused ja vürtsikas (aasia) toit, sest need kõik mõjutavad õhtu kulgu. Näiteks väga vürtsised toidud mõjutavad meie keha sh intiimpiirkonna lõhna ja selle vedelike maitset, transrasvad takistavad verevoolu intiimpiirkonnas. Lisaks mässavad need meie hormonaalse tasakaalu, meelolu ja füüsisega.

Alkohol.  Kui just muidu ei saa, siis pokaal vahuveini, šampanjat või veini, aga kui Sa soovid seksijumala positsiooni säilitada, siis õlu on VÄGA halb mõte. Miks? Paar õlut kõlab ju väga mehelikult? Kui alkohol laiemalt mõjutab maksa võimekust eemaldada mehe organismist liigne östrogeen (naissuguhormoon), siis õlles on märkimisväärses koguses fütoöstrogeene – taimsed östrogeenid, mis mässavad inimese jt imetajate viljakusega. Nagu sellest veel vähe poleks, siis maksas toimub väga palju hormoonide ainevahetuse protsesse, ja kui maks on tõsiselt kahjustada saanud, hakkab see androgeene (meessuguhormoonid) östrogeeniseks muutma, mis kahandab mehelikkust sel moel, et väheneb soov seksida ja ka sooritusvõimekus.

Piparmünt. Kuigi värske piparmündilõhn suus tundub erutav, ei maksa piparmündiga liialdada, sest tegemist on testosteroonitaset vähendava (nn rahustava)  taimega. Suur kruusitäis piparmünditeed võib lõõgastada teid mõlemaid sel määral, et uinute plaanitust oluliselt varem.

Linaseemned. Vähendavad samuti testosterooni taset. Need on väga head naistele, kes maadlevad nt soovimatute näokarvadega, aga kui mees ei kurda just liigse seksinälja üle, võiks linaseemned smuutisse panemata jätta.

JÄLGI PÄRITOLU

Mereannid. Kuigi rahvasuu laulab sibula ja kala koostöö tulemuslikkusest, ei ole see “vahetult enne” söök. Alusta ettevalmistustega varem. Nii kala kui ka delikatess-mereandide puhul on oluline nende päritolu ja kasvatusviis, sest näiteks krevettidest on leitud pestitsiide, mis mõjutavad inimese endokriinsüsteemi st ka hormoone, mis vastutavad libiido ja kirglikkuse eest.

Singirullid ja juustukuubikud. Need suupisted sobivad veini kõrvale küll, aga kehtib sama, mis eelmise punkti puhul: oluline on päritolu ja kasvatusviis. Ei tohiks tulla üllatusena, et tänapäeval kasutatakse piimatööstuses (lehmade toidulaual) antibiootikume ja sünteetilisi hormoone, mis mõjutavad ka inimese hormoonide toimimist. Jah ka östrogeeni ja testosterooni (veel üks meessuguhormoon) tasakaalu. Kui lisada sellesse “kokteili” veel sünteetilised maitsetugevdajad, säilitusained jms, siis avaldab see kindlasti mõju ka kehakeemiale. Õnneks on Eestis piisavalt alternatiive mahetoodetena. Ei maksa eeldada, et mahe on alati kallis. Paljudes toidugruppides on maheda ja mittemaheda hinnavahe olematu.

Puuviljad ja šokolaad. Ka traditsiooniliselt “seksikateks” viljadeks peetud maasikad, aprikoosid, mangod, kirsid peaksid olema mahedad, sest pestitsiidid, mida nende kasvatamisel kasutatakse, käituvad inimorganismis östrogeenidena, vussides hormonaalset tasakaalu. 

Šokolaadi puhul on VÄGA oluline selle kvaliteet ja kakaosisaldus. See peab olema vähemalt 70% ning vaba transrasvadest. Kui tegemist on šokolaadi-laadse tootega, teeb see kasu asemel kahju.

 

MIDA MENÜÜSSE VÕTTA?

SUPERTOIDUD

MAKA pulber. Pähklise maitsega maka on oma võidukäiku Eestis alustanud ja pulbrina on seda tõesti mugav kasutada. Lisa hommikukohvile, smuutile või tehke koos kallimaga ise šokolaadi ning lisage sellele maka pulbrit.

Peruus on makat kasutatud sajandeid ning see on suurepärane hormoonsüsteemi korrastaja. Ja hormoonid on need, mis on seotud väsimuse, stressi ning ka seksiisu ja viljakusega, võhma ja vastupidavusega.

ASHWAGANDA. India ženžennina tuntud taim on kogumas populaarsust praegu meditsiinimeediumi kaudu, kuid idamaades on see kasutusel olnud hormoonide korrastajana nii naiselt kui ka meestel. 2016.aastal läbi viidud uuringu kohaselt suurenes meestel, kes varem kurtsid liiga väikse sperma koguse üle, pärast 90päevast ashwagnada kuuri sperma kogus 167%. Päevane kogus oli 675 milligrammi.

PÄHKLID

Vabalt võid süüa kõiki pähkleid, sest enamus neist on rikkalikud omega-3 rasvhapete allikad, mille kasulikkusest oled ju ometi juba kuulnud? Madalam kolesteroolitase, väiksem südameinfarkti risk ja suurem seksiisu.  Kalifornias asuvas Los Angelese ülikoolis tehtud uuringust selgus, et pähklid suurendavad sperma hulka, elujõulisust ning naistel muudavad need orgasmid võimsamaks.

Pistaatsiad, mandlid, maapähklid ja kreeka pähklid sisaldavad kõik amonihapet L-arginiin, mis aitab meestel erektsiooni säilitada. Lisaks, väheneb halva kolesterooli tase. Mida vähem halba kolesterooli, seda paremini veri ringi käib. Mandlid, india pähklid ja maapähklid on ka head magneesumi allikad.

PISTAATSIAPÄHKLID. Afrodisiaakumina tarvitamiseks vajaksid mehed umbes 100 grammi pistaatsiapähkleid päevas. Kolme nädala jooksul on uuringute tulemuste põhjal erektsiooniprobleemid poole võrra vähenenud. Uuringu tulemusi kinnitasid ka ultraheliga tehtud vaatlused. Lisaks paranes meeste seksiisu ja vahekorrajärgne rahulolu.

BRASIILIA PÄHKLID. Modellid, bikiinid ja pähklid. Kas on üldse midagi brasiilia-pärast, mis pole seksikas? Seleen on hormoonide tervisele eluliselt oluline. Viljastumiseks on vaja vaid veidike elujõulist spermat, aga kui seda pole, siis paugutad tühja. Viljatute meeste seas läbi viidud uuringutest on selgunud, et neil on olnud  madal testosteroonitase ning ka seleenipuudus oli ilmne. Ühes uuringus õnnestus pärast seleenitaseme normaliseerumist järglane saada 56% katsealustest, teises uuringus lahenes viljatuseprobleem juba testperioodil 11% meestest. Ühest pähklist piisab, et päevane seleenivajadus täidetud oleks. Peotäis võib kaasa tuua vastupidised tagajärjed st seleeni üledoosi.  

VÜRTSID

Nohu ja köha on ainult filmides seksikad. Ja täpselt niikaua, kuni tegelikult tegutsemiseks läheb. Kui ikka hingata ei saa, ja nina löriseb, põgenevad romantika ja kirg hingetõmbest kiiremini. Alati on parem selliseid olukordi ennetada, seega – saa tuttavaks oma uute parimate sõpradega: kaneel, ingver, kurkum, vanilje, kardemon, nelk jt vürtsid.

Need on Sinu abilised immuumsuse tõstmisel, aga need on ka aastatuhandeid vanad afrodisiaakumid. Sobivad nii toidu sisse, aga ka meeleolu tekitamiseks, sest mahevürtside aroomi võimendab nt küünla soojus.

Kirglikud ööd meeldivad? Tahad olla kuum voodikaaslane? Õpi nautima toite, mis toodavad sisemist kuumust.

INGVER. Ingver alandab vererõhku ja parandab vereringet  - jah, ka intiimpiirkonnas – ning veresoonte tervist. Ajakirjas International Journal of Cardiology ära toodud uuringust võib lugeda, et märkimisväärseteks tulemusteks piisab, kui tarvitad mõne teelusikatäie jahvatatud ingverit nädalas.

Ja nüüd parim osa: uuringud on näidanud, et ingver tõstab meestel nii testosterooni taset kui parandab ka sperma kvaliteeti.

NELK. Tegemist on tõeliselt alahinnatud seksi-supertoiduga. Lisa seda kuumale joogile, mõnele eksootilisele roale või küpsetisele. Nelk on Indias sajandeid tuntud meeste erektsiooniprobleemide leevendajana. Nelgi maagia avaldub juba suudeldes, sest nelgil on toime parandada hingeõhku, olgu probleemid maos või suuõõnes. Kui nelgipungad puruks jahvatad ja lisad kaneeli, on tulemuseks tõeline afrodisiaakum.

VANILJE. Kui oled mees, kes hindab kvaliteeti, lisa vahukoorele kübeke ehtsat vaniljet vahukoorele ning naudi tulemusi! 

 

MUST PIPAR. Ilmselgelt alahinnatud vürts, kuigi see mängib olulist rolli meeste viljakuses. Selles sisalduvad tsink ja magneesium omavad testosterooni taset tõstvat toimet, suureneb ka sperma hulk ja selle kvaliteet, elujõulisus ja liikuvus.

SEEMNED

Vaatamata oma väiksusele on seemned ühed paremad omega-rasvhapete allikad. Lisaks mineraalid ja vitamiinid – väiksed, aga võimsad.

Seemnetes sisalduvad prostaglandiinid (hormoonisarnased lipiidid) tekitavad meis tunde, et oleme erutunud. Seemned on ka sperma tootmisele head.

Kui sa oled mees, kes seemnete söömisest lugu ei pea, siis leia võimalus lisada menüüsse kõrvitsaseemned. Jahvata need või veskis peeneks või pane pudru sisse, sest neis leiduv kaalium, L-arginiin, tsink, raud, magneesium jt kasulikud ained on vajalikud sinu testosterooni tootmisele ja ka eesnäärmele.  

Sarnane toime on ka päevalilleseemnetel, ja seda peamiselt oma kasulike õlide poolest. Rohkelt tsinki, rauda, kiudaineid ja proteiini on põhjused, miks chia seemned on selles nimekirjas. Need aitavad parandada verevarustust ja vastupidavust.

TUME ŠOKOLAAD

Kuisoovid head seksi, söö head šokolaadi. KAs teadsid, et asteekide valitseja Montezuma jõi enne haaremisse suundumist ära 50 tassi šokolaadijooki. Monogaamses suhtes piisab vajalike antioksüdantide saamiseks oluliselt vähemast ca 30 grammist. Veresooned lõdvestuvad, seega paraneb verevarustus kõikides piirkondades. Kas teadsid, et tume šokolaad vallandab organismis samad heaolukemikaalid (serotoniin ja dopamiin), mis vabanevad seksi ajal ehk need, mis panevad tahtma partnerit veel ja veel….

Tundub nii, et 70% šokolaadinööbid on ideaalne osa eelmängust.

PUUVILJAD ja MARJAD

KIRSID.

Taaskord kasulikud eelkõige neile, kel probleeme vererõhuga või vereringega. Kirssides olevad antotsüaniidid puhastavad veresooned katust, mis tähendab, et verega varustatus on parem. Need on kalorivaesed, aga vitamiinirikkad viljad. Et kasutegur oleks suurem, muuda need juba praegu osaks vahepaladest.

BANAANID. Ühed parimad allikad kaaliumile, mis on olulise tähtsusega toitaine nii kõrge vererõhu alandamisel kui ka lihasete arenguks. Neis sisalduv bromeliin tõstvat just meestel iha, lisaks on neis kaaliumi, ribofalviini ja B2 vitamiine, mis aitavad kaasa vastupidavusele. 

ROSINAD. Tumedates viinamarjadest omastab organism hästi boori, ja see mineral soodustab östrogeeni ja testosterooni tootmist.  

ANANASS. Jah, härrad ja ka daamid. Ananass peaks olema sinu menüüs aukohal, sest see tõesti muudab su kehavedelikud paremini lõhnavaks ja maitselt meeldivamaks. Naised on VÄGA lõhnatundlikud, eriti ovulatsiooniperioodil. Lisaks on tegemist C-vitamiini-ja mangaanirikka toiduainega, mis võibki olla põhjus, miks ananassi peetakse impotentsusega võitlemisel oluliseks. Kui C-vitamiin lisab vastupidavust ja parandab meeleolu, siis mangaani puudus on otseselt meeste libiido ja spermavähesusega seotud.

DATLID. Väidetavalt on datlid üks paremaid toiduaineid meestele viljakuse tõstmiseks. Nende söömise järgselt paraneb sperma kvaliteet ja kvantiteet kuna datlid soodustavad ka vastavate hormoonide tööd, paranevad nii seksuaalne võimekaus kui ka vastupidavus.

VIIGIMARJAD. Aastatuhandeid tuntud afrodisiaakumi magusus aitab vältida sul liigset maiustamist, tsink ja magneesium aga kaasa seksiga seotud hormoonide tootmisele sh feromoonidele, mis vastassugu ühtimise eesmärgil ligi meelitavad. Lisaks mõjuvad need hästi viljakusele. Viis viigimarja enne väljavalituga kohtumist ja  - nauditavat õhtut!

GOJI MARJAD. Hiinlased teavad hästi, et kui on vaja tõsta energiataset ning vallandada suguhormoone, siis tuleb goji-marjad käeulatuses hoida. Õnnetunne, hea mälu ja lõdvestunud olek aitab valmistuda tähtsaks õhtuks. Või mitmeks, sest very viib rakkudesse paremini hapnikku. Ega’s asjata kohalikud seda rahvasuus viagraks kutsu.

TOMATID. Lükopeen tomatites on sinu mehelikkuse salajane kaitse. Selle piisav tase organismis aitab ennetada eesnärmevähki ning parandada sperma koostist.

MEHE KINK NAISELE

Mida kallimale kinkida, et ta sinuga sammu suudaks pidada? Otsi toitaineid, kus on A, E ja C-vitamiini. See tähendab, et värvilised puuviljad ja marjad, köögi-ja aedviljad – paraneb üldine meeleolu (tujukõikumised on ka sulle rasked taluda) st naise võime oma emotsioonidega toime tulla.