+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Miks eelistada kuivatatud puuvilju värsketele?

17.10.2020 / 0 kommentaari
Miks eelistada kuivatatud puuvilju värsketele?

Kuivatatud puuviljade kohta leiab mitmesugust infot: osad inimesed ütlevad, et neis on palju suhkrut ja kuivatatud tooted pole seetõttu kommist palju paremad, samas teised kiidavad kuivatatud puuvilju tervislike vahepalade ja toidulisana. Osta maitsvad kuivatatud puuviljad endale SIIT.

Toome Sulle 5 põhjust, miks kuivatatud puuviljad, pähklid ja seemned on värsketest toodetest parem valik. Eriti, kui ees ootab mõni reis või matk. 

1. Kuivatatud tooted ei määri ega kleepu.

Isegi värsked kirsid, murelid, banaanid ja õunad jätavad pärast söömist näpud kleepuma. Kuivatatud puuviljade puhul seda tavaliselt ei juhtu. Tõsi - datlid, rosinad (välja arvatud Vostizza) ja mustad ploomid on üldjuhul suurema niiskussisaldusega - seega vali võimalusel midagi muud. Samuti jäävad puhtaks istmed ja riided isegi, kui toit peaks peale kukkuma.  

2. Neid on mugav süüa.

Kuivatatud puuviljad ja pähklid on paraja suurusega, et neid näpu vahelt süüa. Samuti on need kohe valmis söömiseks ehk ei pea aega viitma tükeldamise, pesemise ning koorimisega. Anna lapsele, söö ise ja jaga sõpradele. Kui lähed reisile, paki pigem kaasa kuivatatud puuvilju.

3. Tekib vähem prügi.

Ei mingeid kive, koori, sabasid, lehti. Isegi pakend on taassuletav ja taaskasutatav. 

4. Talub sooja ja külma paremini.

Päevi liigse kuumuse või jaheduse käes olemine ei ole ka meie toodetele hea, aga samas me kõik teame, mis juhtub arbuusi-ja melonitükkidega, kui need on kinnises pakendis sooja käes. Kuivatatud mango- ja banaanilaastud peavad nädalavahetuse seljakotis ilusasti vastu eeldusel, et need just otsa ei saa.

5. Toitaineterikkad energiaampsud.

Kuivatatud puuviljadest on vesi aurustunud, kuid toitained jäänud alles. Seega on kuivatatud puuviljades kiudainete, vitamiinide ja mineraalide sisaldus 100 grammi kohta keskmiselt 3,5 korda suurem kui värsketes.

Foto: pixabay

Kuivatatud puuviljade kasulikkusest

Kõige levinumad kuivatatud puuviljad on rosinad, datlid, mustad ploomid, viigimarjad ja aprikoosid. Tuleks olla tähelepanelik, kas kuivatatud puuviljad on suhkrustatud või naturaalsed. Paljudes toidupoodides müüdavad mangod ja ananassid on suhkrustatud ega ole võrreldavad meie e-poes müüdavate mahedate ja naturaalsete toodetega.

Vastab tõele, et kuivatatud puuviljad on väga toitaineterikkad ning ühe portsjoniga on võimalik kätte saada märksa suurem päevane vajalik vitamiinide kogus. Folaatide, kiudainete ja antioksüdantide (eriti polüfenoolid) sisaldus kuivatatud puuviljades säilib. Paljudes kuivatatud puuviljades on ka rohkesti kaaliumi. Polüfenoolide kasulikkus väljendub selles, et need parandavad verevarustust, soolestiku tervist ning aitavad paljude haigusriskide vähendamisele kaasa.

Puuviljades on palju suhkrut – glükoosi ja fruktoosi -  ning kuivatatud puuviljade madala veesisalduse on ka suhkrukogus 100 grammi kohta kuivatatud toodetes suurem. Samas ei ole vähemasti meie kuivatatud toodete puhul tegu lisatud suhkrutega. Näiteks rosinates on loodusliku suhkru osakaal kuni 59, datlites 64-66, mustades ploomides 38, aprikoosides 53 ja viigimarjades 48 protsenti.

Kuivatatud puuviljade glükeemiline indeks on samas üldjuhul madal. 

Risk kuivatatud puuvilju liiga palju süüa on suur, sest väikeses koguses kuivatatud puuviljades on kõrge kalorisisaldus. Kõige parem on kuivatatud puuvilju süüa väikestes kogustes või lisada neid teiste toitude toitainete rikkamaks muutmiseks.

Kuivatatud puuviljade puhul tuleks hoolikalt jälgida, milliseid lisaaineid on kasutatud. Paljud mittemaheda toodangu töötlejad kasutavad pakendamisel või kuivatamiseelselt vääveldioksiidi (E220), mis säilitab küll puuviljade kirka värvuse, kuid tegemist on ainega, millele osa inimesi on tundlikud. Eriti tavaline on E220 kasutamine aprikooside või rosinate puhul.

Allikad: www.healthline.com, www.bbcgoodfood.com

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Kommentaarid