+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Mustade mahetoodete kasulikkus ja kasutamine

23.01.2021 / 0 kommentaari
Mustade mahetoodete kasulikkus ja kasutamine

Musta nädala raames on kõik need tooted -20% allahinnatud.

Kakaooad

Kakaoube võid krõbistada niisama, kui tuleb peale vastupandamatu šokolaadiisu. Purustades saad neist kakaonibsid ja jahvatades kakaopulbri. Terveid kakaoube võid kasutada veel tortide kaunistamiseks, lisada smuutidesse või kasta mee sisse.

New York Timesis avaldatud uuringutulemuste kohaselt leiti, et värsked kakaooad sisaldavad ülirikkalikult antioksüdante (flavanoole). Kakaoubades on 1000 mg (1 g) antioksüdante (flavonoole) 100 g kohta - seega on kakao kõigist toiduainetest üks rikkalikumaid antioksüdantide allikaid.

Kakaoubade söömine kaitseb sinu rakke vabade radikaalide tekitatud kahjustuste eest. Pidev viibimine päikese käes, sigaretisuits, õhusaaste, muud kemikaalid ning ebatervislik toit nõrgestavad immuunsüsteemi ning tekkiv stress suurendab rakkude kahjustust veelgi.

Kakaonipsid

Kakaonipse on sobilik panna igasugustele toitudele katteks, näiteks salatitele, röstitud köögiviljadele, hommikupudrule ja -helvestele. Kakaonipse sa saad täpselt nii palju sulatada kui kakaoube ehk see ei pruugi olla kõige parem idee. Samas, kui sa paned need mõneks minutiks ahju, saavad nipsid juurde tugeva mõnusa röstitud šokolaadi maitse. 

Hapud kirsid

Hapukirsid sobivad küpsetamiseks hästi, sest nende maitseomadused kuumuses ei kao. Värsked kui ka kuivatatud marjad sobivad smuutidesse või putrudesse. Samuti annavad kirsid maitsenüansi salatitele, jäätisele või küpsetatud aedviljadele. Purustad kuivatatud kirsid võid lisada oma pähklivõisse, sulatatud šokolaadi või maitsevette. Hapukirss sobib hästi pähklitega ja kakaoga. Sega kirsse muffinitesse, leibadesse, saiakestesse ja müslisegudesse.

Kirssides rohkelt antioksüdante ja põletikuvastast toimet omavaid aineid. Hapukirssides on rohkelt A-, E- ja C-vitamiini ning kiudaineid. Lisaks leidub neis märkimisväärselt kaaliumi, kaltsiumi ja foolhapet.

Kirsside regulaarse tarvitamise järel on täheldatud ka mälu paranemist. Hapukirss on üks väheseid loodusliku melatoniini allikaid. Melatoniin on hormoon, mis reguleerib une ja ärkveloleku tsüklit. Kirsside tarvitamise järel võib paraneda nii unetsükkel ja kiireneda uinumise kiirus.

Mustad ploomid

Musti ploome tarbitakse tihti lihtsalt niisama maitsva snäkina. Samas sobivad nad ka igasugustesse toitudesse - nii soolastesse kui ka magusatesse. Musti kuivatatud ploome võiks näiteks lisada hommikuputru. Samuti on head kookidesse mahlakuse lisamiseks. Jõuludel ja suvel lisatakse neid šašlõkkidesse ning liharoogadesse.  

Mustad ploomid aitavad kaasa veel seedimisele. Neis leidub palju kiudaineid koos selliste ühenditega nagu sorbitool ja isatin, mis aitavad kaasa seedesüsteemi normaalsele toimivusele. Must ploom on üks efektiivsemaid toiduaineid kõhukinnisusega toime tulemiseks. 

Kuivatatud ploomid aitavad ära hoida ülekaalulisust. Erinevad uurimistööd on näitanud, et ploomid aitavad säilitada tervislikku maksakolesterooli taset. Ploomis sisalduvad kiudained aitavad ka vähendada südame ümber halva kolesterooli ehk LDL-i taset ning suurendada hea kolesterooli ehk HDL-i taset. 

Šokolaadinööbid

Nööbikujuliseks vormitud kakaopasta on mõnus snäkk või siis üks paljudest toorainetest vegan-magustoitude valmistamiseks. Nööbid sobivad ka tortide kaunistamiseks, purustatuna smuutidesse, müslisse, hommikupudrule, aga ka kuumale kakaole.

Toorkakaopasta

Toorkakao või minimaalselt töödeldud kakao (alla 42 kraadi) kuulub kahtlemata supertoitude hulka. Toorkakao pulbris on enam kui 300 keemilist komponenti, mis tähendab, et selle antioksüdantide sisaldus ületab tumeda šokolaadi antioksüdantide sisalduse peaaegu neljakordselt.

Kakaos sisalduvad keemilised ühendid vastutavad ka sinu kognitiivse võimekuse ja tuju eest, sest peamine kakaos sisalduv flavanoid on epikatehiin, mis mõjub ergutavalt paljudele kognitiivsetele aspektidele. Hiljutised teadusuuringud on välja toonud ka flavanoolide toime vererõhu alandajana ning veresoonte elastsuse tagajana.

Vanilje

Sega vanilje pulbrit suhkruga, et teha vanilje suhkrut. Lisa vanilje pulbrit koogitaignasse- ja glasuuri. Samuti võib panna vanilje pulbrit moosidesse ja puuviljakombottidesse - vanilje tasakaalustab puuviljade magusat maitset. Loomulikult on soovitatav segada vaniljet ka smuutidesse ja jogurtisse. Kohvisõbrad võivad proovida lisada vanilje pulbrit värskelt purustatud kohviubade sekka.

Vanilje aitab närvilisuse vastu. Vanilje tugeval aroomil on otsene mõju närvidele, mis aitavad organismil rahuneda ja seeläbi stressi vähendada. Vaniljet kasutatakse tihti aroomiteraapiates. 

See on hea sinu juustele. Kui su juustel on pidevalt katkised otsad ning koged ka tavalisest rohkem juuste väljalangemist, siis vanilje aitab ka selle probleemi vastu. Vaniljet kasutatakse õlides juuste kasvu parandamiseks ning vereringe parandamiseks, et värske hapnikurikas veri jõuaks ka tihedamini pähe. 

Kommentaarid

Värsked uudistooted nüüd müügil.

Klõpsa siin, et neist lähemalt teada saada