+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Seitse kasutusvõimalust seemnetele

10.01.2019
Seitse kasutusvõimalust seemnetele

Meie e-poest leiad mitmesuguseid seemneid: kõrvitsa-ja päevalilleseemneid, chia seemneid, kooritud kanepis-ja seesamiseemneid, kuldseid ja pruune linaseemneid. 

Seemnete kasutusala on väga lai. Pakume Sulle välja 7 võimalust, mida seemnetega peale hakata. 

1) Kasuta toiduvalmistamisel. Neist võib kodus ise valmistada taimset piima, teha pudinguid, smuutisid, tarretisi, lisada salatitele, müslidele, putrudele, küpsetistele, ka soolasele roale. 

2) Idanda. Veelgi suurema kasu saame seemneid idandades, milles on vitamiinide kogus, mineraalainete ja valkude omastavus veelgi suurem. Paljud põlisrahvad kasutavad taimede seemneid ravimitena erinevate terviseprobleemide korral.

3) Kosmeetilised protseduurid. Seemneid saab kasutada ka ideaalselt kosmeetilistes protseduurides: pole teada ühtki paremat kortsudevastast näomaski kui on seda keedetud linaseemnete geeljas mass!

4) Krõbista kiire vahepalana. 

5) Kasvata taimi. Osa seemneid nt kõrvitsa-ja päevalilleseemned, samuti lina-ja kanepiseemned ning harilik lutsern külva aknalauale kastikesse - taime saad kevadel mulda pista. Päevad on praegu juba pikemad ning osa hobiaednikke külvab jaanuaris! 

6) Tee seemneseguga kingitus. Lisa mahetooteid sh seemneid kihiti klaaspurki, kaunista see ning tervislik kingitus ongi olemas! 

7) Toida talvel linnukesi. Kui kõike ei jaksa ära süüa, siis kiidavad linnud sind ka hea kraami eest! 

Kahjuks on kaubandusest väga raske leida kvaliteetseid seemneid, mis on vabad erinevatest kemikaalidest. Paljud tootjad kuumutavad või röstivad seemneid, et need säiliks, kuid paraku nad ka tapavad seemne ja see ei ole enam idanemisvõimeline, selles hävinevad peidus olnud ensüümid, vitamiinid ning muud kasulikud ained. Need seemned ei suuda anda enam meile neid toitaineid, mida loodame sealt saada.

Näiteid seemnete tervislikest omadustest:

Chia seemned kaitsevad diabeedi, südame- ja maksahaiguste eest, leevendavad liigesevalusid, aitavad kaasa kaalukaotusele ning annavad palju energiat.

Kõrvitsaseemned aitavad hävitada sooleparasiite, tõsta tõju, võidelda depressiooniga ja tasakaalustada toitude happelist jääki.

Seesamiseemned edendavad südame- ja veresoonkonna tervist ja võitlevad mitme erineva vähktõve vormiga.

Kanepiseemnete omega-3 ja omega-6 rasvhapete tasakaal aitab vähendada põletikulisi protsesse kehas, aitab vältida mitmete haiguste väljakujunemist organismis nagu diabeet, vähktõbi, autoimmuunsed haigused, südame- ja veresoonkonna haigused.

Linaseemned aitavad langetada halva (LDL) kolesterooli taset, madaldavad vererõhku ja muudavad vereliistakud vähem kleepuvaks, vähendades insuldi ja infarktiohtu ning soodustavad veresuhkru taseme alanemist. Linaseemne koostisained on paremini omastatavad kui seemneid tarbida jahvatatult. Kuid jahvatatuna need ka rääsuvad kiiresti ja seetõttu on kõige parem jahvatada neid ise vahetult enne tarbimist.

Päevalille seemned on e-vitamiinirikkad ja kaitsevad ajurakke, aitavad toime tulla stressi ja väsimusega, alandavad liiga kõrget vererõhku, ennetavad migreeni, toetavad südame- ja veresoonkonna tööd.

Hariliku lutserni ehk alfalfa seemned on kõige kiiremini idanevad seemned. Ühest supilusikatäiest seemnetest võib saada terve liitrise purgitäie idusid. Need idud aitavad organismi puhastada toksiinidest, muuta organismi aluselisemaks, soodustavad maksa tööd ning toidavad juukseid ja küüsi.