+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Toidud, mis vähendavad kiirelt väsimust

01.06.2020 / 0 kommentaari
Toidud, mis vähendavad kiirelt väsimust

Väsimust on kahte sorti:

1) lühiajaline väsimus, mis on põhjustatud näiteks ühest-kahest magamata ööst 2) pikemaajaliselt kujunenud väsimus - põhjuseks pidevad unetud ööd, vähe liikumist, ebatervislik toitumine, palju stressi jne.

Väsimuse ennetamiseks ja leevendamiseks aitab piisav uni ja füüsiline koormus, aga sama oluline on ka õige toitumine. Mida vähem napib aega liikumiseks ja magamiseks (lapsevanemad, töötavad tudengid), seda olulisemaks muutuvad toiduvalikud. 

Su keha on väga tänulik, kuid talle antakse piisaval hulgal puhast, toitaineterikast toitu, sest siis ta ei pea otsima lisaenergiat organismist millegi muu arvelt. 

Jagame sinuga toiduaineid, mis peletavad väsimust ja annavad palju energiat päeva edukalt üle elamiseks. Jagatavad toidud ei anna lihtsalt palju energiat (nt kohv), vaid tagavad ka päevläbi kestva hea tunde. 

1. Mandlid. Neis on palju kvaliteetset proteiini, kiudaineid ja tervislikke rasvu, B-grupi vitamiine ning magneesiumi. Tarvita neid hommikuse pudru-või müslilisandina või tee neist keskhommiku vahepala.

Foto: unsplash

2. Banaanid. Suurepärased abilised, eriti kiirel ajal. Kaaliumirikkad banaanid varustavad organismi kiudainetega, magneesiumi ja B-grupi vitamiinidega. Banaanid aitavad stabiliseerida veresuhkrut ning hoiavad vererõhu madalal. Kuivatatud banaanilaastud peavad vastu survele sinu selja-või käekotis, ei määri ega tekita juurde prügi.

Foto: unsplash

3. Datlid. Tihti mööda vaadatud energiarikas toiduaine. Kehal on datleid lihtne seedida ning seeläbi jõuab energiasööst ka kiiresti sinuni. Lisaks on nendes mõnusas koguses kaltsiumi, fosforit, kaaliumit, magneesiumi, tsinki ja rauda. Tarvita neid hommikusöögina, viska mõned smuutisse või valmista pärastlõunaks mandlivõid, et datleid sinna sisse kasta.

Foto: unsplash

4. Roheline tee. Sarnaselt kohvile sisaldab roheline tee looduslikult kafeiini, aga selles leidub ka ühendit nimega tümiin. Tümiin hoiab sind ärksas olekus ning vähendab väsimustunnet. 

5. Chia seemned. Väikesed, aga võimsad ning väga head energiaallikad. Nad imevad endasse hästi vedelikke ja paisuvad isegi 10-13 korda suuremaks oma algsetest mõõtmetest - seega hoiavad nad pikalt täiskõhutunnet. Lisaks sisaldavad nad arvestatavas koguses antioksüdante, valke, kasulikke omega 3 ja 6 rasvhappeid ning kiudained. Proovi teha chia seemnetest pudingut või puista neid oma järgmisesse smuutisse.

Loe SIIT, kuidas vaid 5 koostisosaga Chia seemne smuutit teha. 

Head energiaallikad on teisedki seemned nt kõrvitsa-, kanepi- ja linaseemned.

 

Foto: unsplash

6. Kakaotooted. Kui kakaoubade või –nipside krõbistamine tundub liiga äärmuslik, siis proovi tumedat šokolaadi. Kakaotoodetest saab organism suure koguse antioksüdante ja magneesiumi, misläbi paraneb organismi verega varustatus ja hapniku juurdepääs lihastesse ja ajju. Väheneb väsimus ja paraneb meeleolu.

Foto: unsplash

7. Apelsinid. Apelsinid sisaldavad palju C-vitamiini, mis annavad sulle umbes kahe tunni jooksul palju lisaenergiat. 

Foto: unsplash

8. Goji marjad. Korduvad uuringud on tõestanud, et goji marjad ja nendest tehtud tee/mahl toetavad vaimset võimekust ning vähendavad väsimustunnet. Marju võid lisada jogurtile, smuutidele, küpsetistele, pudrule ja salatite hulka. 

9. Hummus. Valmista hummus kikerhernestest, seesamiseemne pastast, õlist ja sidrunist ning saad toidu, mis sobib ideaalselt leivale määrimiseks või dipikastmeks. Hummus kogub Eestis üha suuremat tuntust, sest see on tervislik - täiuslik kooslus kiudainetest ja aeglastest süsivesikutest - ning tegu on maitsva taimse määrdega.

Foto: unsplash

10. Kaunalised. Lisaks sellele, et tegemist on erakordselt heade taimse valgu allikatega, sisaldavad kaunalised palju kiudaineid ja aeglaselt lagunevaid süsivesikuid. Kiudaineid hoiavad täiskõhutunnet kauem ning veresuhkur püsib stabiilsena. Energiavarusid täiendavad ka läätsedes sisalduvad folaadid, mangaan, tsink ja raud. 

11. Kaerahelbed. Kaerahelvestes on kõrge kiudainete ning liitsüsivesikute sisaldus, mis tagavad kiire energialaengu ning pika täiskõhutunde. Kaerahelbeid võib julgelt lisada hommikumüslisse või siis teha neist mõnus puder. 

12. Kinoa. Kinoa on valgurikas ning sisaldab palju olulisi aminohappeid, mis teeb sellest suurepärase lõunase energiaallika. Kinoas on samuti palju folaate, magneesiumi, fosfori ja rauda. 

Loe SIIT, kuidas teha kerget kinoa salatit. 

Foto: unsplash

Allikad: eatthis.com, everydayhealth.com

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Kommentaarid