+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Turguta immuunsust toiduga!

17.06.2019
Turguta immuunsust toiduga!

1️⃣Maiusta antioksüdantidega
Antioksüdandid kaitsevad meie rakke vananemise ning muutuste (sh vähk) eest. Seega, lisa oma menüüsse antiosküdantide rikkaid toiduaineid või taimseid teesid. Antioksüdantide rikkad on paljud marjad ja puuviljad, nt mangod, goji marjad, rosinad, aprikoosid, mustikad, aga ka köögiviljad nagu tomatid, sibul ja rohelised salatid, samuti seemned ja pähklid, tera-ja kaunviljad.
➡️TEE NII: asenda suhkrurikkad joogid (sh limonaadid, vein jms) vee või looduslikest vitamiinidest tehtud joogiga.
2️⃣Kokka kaunvilju
Kaunviljad nagu oad ja läätsed on täiuslik toit tervise toetamiseks: madal rasvasisaldus, kolestereoolivabad, kuid rikkalikult kiudaineid ja proteiini. Rootsis, Jaapanis, Kreekas ja Austraalias läbi viidud uuringu kohaselt vähenes risk enneaegseks surmaks 8%, kui päevane kaunviljade kogus oli 2 supilusikatäit.
Kaunviljad hoiavad täiskõhutunnet kauem, ja osal neist on täheldatud ka kolesterooli alandav toime. Seega: sinu uued sõbrad köögis on oad, läätsed, kikerherned, herned ja kinoa. Läätsedest on kõhule kõige kergemad punased, ka on nende keemisaeg kõige lühem. Rohelised ja pruunid on juba “tummisemad”.
➡️TEE NII: Osta koju valik kaunvilju ja lase fantaasia lendama: kasuta neid salateis, aurutamiseks, paja-ja pastaroogades. Kardad kõhutuuli? See “kõrvaltoime” möödub üldjuhul kahe nädalaga.
3️⃣Snäkiks seemned ja krõbistamiseks pähklid
Pähklite suur rasvasisaldus pole kaugeltki põhjus, miks neid vältima peaks. Vastupidi – kui Sul pole just pähkliallergiat, on pähklid oma kasulike rasvadega igati tervislik vahepala. Pähklite söömine on aidanud kaotad kõhurasva neil, kes soovisid kaalust alla võtta, samuti on need kasulikud Sinu südamele ja ajule.
Toitvad ja tervislikud snäkid on ka kõik seemned, mille koostis aitab kehal jõuvarusid taastada.
➡️TEE NII: Vali nii snäkkideks kui ka salatitele-pudrule-küpsetistes kasutamiseks röstimata seemned ja pähklid, sest nendes on kasulike ainete sisaldus suurem.
4️⃣ Rõõmusta veresooni rohelisega
Rohelised toiduained võiksid olla igapäevaselt toidulaual. See rõõmustab eriti veresooni, sest rohelistes toitainetes sisalduvad kasulikud ühendid aitavad muu hulgas ka veresoontel lõdvestuda, see aga vähendab riske südamehaigusteks sh kõrgvererõhutõbi. Olgu tegemist salatilehtede, kapsa, spinati, spargli või selleriga, basiiliku või sidrunheinaga, noorte peedipealsete või salatimixiga, jälgi, et mäluksid neid hoolega, sest see aitab organismil kasulikku paremini omastada.
➡️TEE NII: Lisaks salati valmistamisele saad rohelisi toiduaineid kasutada ka smuutide valmistamisel, samuti ahju-või pajaroogades.
5️⃣Peleta põletikud vürtsidega
Üks tugevamatest põletikuvastastest vürtsidest, mis looduses leidub, on kirgaskollane kurkum, mille toime mitmekordistub, kui lisad sellele musta pipart. Väidetavalt toimib see paremini kui nii mõnigi ravim. Põletikku vähendavad ja immuunsust tõstavad teisedki vürtsid: kaneel, nelk, vanilje, ingver jne.
➡️TEE NII : Kurkumit saad kasutada paljudes toitudes: koogipõhjades, riisi-ja pastaroogades, kaneeli ja vaniljet lisada kuumale joogile, nelki läätse-ja kinoa valmistamisel, ingveripulbrist teha koos porganditega kotlette või jahutavat limonaadi.