+3725268251

Tere tulemast! Logi sisse või Registreeru kasutajaks

Vahtrasiirup - tervislik suhkru aseaine

12.04.2020 / 0 kommentaari
Vahtrasiirup - tervislik suhkru aseaine

Armastusest e-poest leiad mahe vahtrasiirupit müügil 250ml pudelis. Tervislik suhkru alternatiiv vahtrasiirup sisaldab vähe kaloreid ning on kõrge mikroelementide osakaaluga. Osta vahtrasiirup endale SIIT.

Vahtrasiirup saadakse kontsentreeritud vahtramahlast. Vahtramahlast umbes 2-3% moodustavad suhkrud ning ülejäänu on vesi. Vahtramahlast saadakse vahtrasiirup peale kuumutamis- ja kontsentreerimisprotsessi, mille järel on suhkrute sisaldus tõusnud kuskil 66%. Vahtrasiirupit saadakse märtsist aprillini, kuigi kogumisperiood võib erineda piirkonniti. 

Vahtrasiirup on otses mõttes täiesti puhas toode ehk see ei sisalda üldse mingeid lisaained. Õnneks vananeb vahtrasiirup siiski aeglaselt ning tänu sellele on ta sobilik pikaajaliseks hoiustamiseks. Kui vahtrasiirup on pakendatud klassist pudelisse soovitatakse see ühe aasta jooksul ära tarbida ja plastpakendi puhul kuue kuuga. Vahtrasiirupit peaks hoiustama külmkapis või mõnes muu pimedas ja külmas kohas. 

Vahtrapuu liike on olemas üle 200 erineva, aga vahtrasiirupi toomiseks on sobilikud vaid vähesed neist. 

Vahtrasiirup sobib ka mujale, kui ainult pannkoogi peale

Vahtrasiirup ei ole mõeldud vaid pannkookide peale valamiseks, vaid seda saab piserdada üle laia valiku roogade. See lisab toidule imelise õrna magusa maitse. 

Loetleme mõned ideed, kuidas vahtrasiirupi roogi rikastada:

1. Lisa pannkookidele ja vahvlitele.

2. Kalla vahtrasiirupi ja kaneeli segu maguskartulitele. 

3. Nõrista üle jäätise. 

4. Sega keedetud ubade hulka. 

5. Miksi vahtrasiirup ja või keedetud köögiviljade segusse. 

6. Vala üle kuuma hommikupudru.

7. Piserda soojadele kaneelisaiadele. 

8. Proovi salatikattena vahtrasiirupi, palsamiäädika ja oliiviõli segu.

9. Valmista vahtrasiirupi glasuur liha- ja kalaroogadele. 

10. Tilguta sooja popkorni sekka. 

11. Asenda ühe magusa dipikastmena. 

Foto: unsplash

Vahtrasiirupis on palju mikroelemente

100g vahtrasiirupis on 269 kcal, millest 67g (61,5g suhkrud) moodustavad süsivesikud. 

Vahtrasiirupist leiab arvestatavas koguses mikroelemente, näiteks tsinki, kaaliumi, mangaani, kaltsiumi, rauda ja magneesiumi. Tsink on kasulik sinu südame tervisele ja tegu on ka tugeva antioksüdandiga. Tsink tagab ka normaalse rakkude arengu ning taastumise. ¼ tassitäiest vahtrasiirupist täidab täiskasvanu 41% vajalikust päevasest tsingi ja 100% mangaani vajadusest. Mangaan on vajalik hea kolesterooli tootmiseks. 

Vahtrasiirup suhkru asendajana

Vahtrasiirup on tervislikum aseaine rafineeritud suhkrule ja paljudele teistele magustajatele. Selles on vähem kaloreid ning kõrge mikroelementide osakaal isegi võrreldes meega. Vahtrasiirupit võib ka julgelt lisada kohvi ja tee sisse. Toitudes oleks suhkru vahtrasiirupiga asendamisvahekord 1:1. 

Allikad: acadianmaple.com

Kui sulle see artikkel meeldis, jäta oma arvamus kommentaaridesse või lisa reaktsioon. Proovime luua oma lugejatele kvaliteetset ja huvitavat sisu. 

Huvitavatest pakkumistest esimesena teada saamiseks telli ka meie uudiskirja.

Kommentaarid